• Astarte

Varför stannar klockor på mig? Någon mer med samma problem?

Självklart kan tråden lika gärna ligga under vetenskap, men det är inte lika mycket folk där!

Jag kan inte ha armbandur. Om jag tar på mig en vanlig klocka stannar den mellan fem minuter och ett dygn efter att jag tagit den på mig. Min syster har samma problem. Jag har testat med flera olika klockor, men det är hopplöst. Jag har testat att lämna in dem, men då har jag bara fått höra att de gått så bra hela tiden. Någon timme efter att jag har tagit den på mig stannar den igen.

Jag undrar bara vad det beror på. Varför stannar alla klockor? Npgon mer som varit med om det?

• Svar på tråden Varför stannar klockor på mig? Någon mer med samma problem?
  • Lumo

Har du självuppdragande klocka? Tydligen dras inte de upp lika bra om man har löst armband. Det ska sitta åt.

• Astarte
    Gwempa skrev 2010-12-28 22:52:39 följande:
    Har du självuppdragande klocka? Tydligen dras inte de upp lika bra om man har löst armband. Det ska sitta åt.
    Ok. Jag har vanligt mest haft vanliga armband som man spänner som ett skärp. Kan ju testa att dra åt lite.
  • SkåneP
    Astarte skrev 2011-01-11 20:18:40 följande:
    Någon mer som hört talas om problemet någon gång?
    Njaaae, men jag hörde Hasse Alfredson säga i en lindemansketch

"Han är så dum att klockorna stannar". 

Vet inte om det är ett vedertaget uttryck dock. 
  • mandelmamma

Uri Geller kan kanske ge ett svar. Jag emailade honom en gång och fick ett sms tillbaka Solig

• Astarte
    SkåneP skrev 2011-01-12 09:39:54 följande:
    Njaaae, men jag hörde Hasse Alfredson säga i en lindemansketch

"Han är så dum att klockorna stannar". 

Vet inte om det är ett vedertaget uttryck dock. 
    Just det! Det hade jag glömt, kanske ligger något i det. Drömmer
    mandelmamma skrev 2011-01-12 18:56:26 följande:
    Uri Geller kan kanske ge ett svar. Jag emailade honom en gång och fick ett sms tillbaka Solig
    Ja, han är väl tillbaka hörde jag på radion!
  • Astarte
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-01-12 20:39:43 följande:
    Är det mekaniska eller elektroniska ur?
    Det är sånna med visare.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Astarte skrev 2011-01-12 20:41:18 följande:
    Det är sånna med visare.
    Analoga alltså. Men det säger ingenting om själva mekanismen vilket är det intressanta, det finns både elektroniska (batteridrivna kvartsur) och mekaniska ur.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Astarte
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-01-12 20:46:01 följande:
    Analoga alltså. Men det säger ingenting om själva mekanismen vilket är det intressanta, det finns både elektroniska (batteridrivna kvartsur) och mekaniska ur.
    Ja just det. Det var det jag var osäker på och det var därför jag svarade så undvikande! (det dunkelt sagda. . . ).

Jag har väl mest haft sådana med batteri, mekaniska är väl de man vrider upp? Ja, så måste det ju vara.

Svar: Elektroniska
Svar på tråden Varför stannar klockor på mig? Någon mer med samma problem?