• Super blondinen

Vi med barn som kissar i sängen.

Hej.
    Tänkte höra med fler hur ni har det?
    Och hur det går för er med era barn som kissar i sängen och vilka hjälpmedel ni har?
    Hur gör ni när ni åker bort?

Om oss:
    Dotter 7år.
    Har tyg kisslakan.
    Madrass skydd som vi köpte från ikea skyda Maxi tror jag det heter en typ av plastad frote.
    (Vi har den i alla sängar kanon ex om man har morgon kaffet i sängen o spiler mm)
    Har tidigare haft en plastad blöja utskriven.
    Har i dag Libero comfort fit xl plus 7 utskrivet.
    Hur vi har det hon kissar nästan varje natt i sängen.
    När vi åker bort så pakar vi ner 1 rulle plastpåsar och extra inlägg som hon får i blöjan för att minska risken för läkage.
    Har varit två torra nätter i rad hon blir så glad när hon vaknar torr.

Anledning till varför hon kissar i sängen tror de att de beror på att hon sover så djupt o har en liten blåsa.

• Svar på tråden Vi med barn som kissar i sängen.
  • WAAC

Min stora tjej blev torr på nätterna när hon slutade med blöja, ca 2 år åldern. Men sen började hon kissa ner sig när hon blev ca 3. Jag fick rådet att prova omega 3 eskimå kids, förstod inte sambandet men gav det en chans. Det blev bra nästan direkt, när det gått ca ett halvår började man slarva med omegan och då började hon kissa igen. Vi testade då igen och det blev bättre direkt. Nu är hon 5 år och tar omega 3 kanske 1-2 ggr i veckan, kissar aldrig ner sig.

Som sagt, inget vetenskapligt men helt klart värt ett försök. Lycka till!

• Protea

Jag kissade i sangen lange nar jag var liten. Jag kommer inte ihag hur lange men jag vet att jag var orolig att det skulle handa nar jag sov over hos kompisar sa det maste ha varit lange. Det som botade mig var en aparat som mamma fick lana fran BVC tror jag eller liknande. Det var som ett nat som lades under lakanet och sa fort det kom kiss sa tjot som en hog vackarklocka i orat och jag vaknade pa en gang och kunde springa pa toaletten. Det tranade mig att vakna innan alarmet borjade och pa sa satt hinna till toaletten. Det kankse finns nagot sadant an i dag?

Svar på tråden Vi med barn som kissar i sängen.