• ulle85

Burkar till tvättmedel...

Jag är ute efter några slags burkar som man kan ha tvättmedel i. Burkarna får gärna ha lock, men det ska va smidigt att ta på och av locket.
    På burkarna ska det vara tydligt vilken burk som är tvättmedel för färgade kläder och vilken burk som är till vitt tvätt.

• Svar på tråden Burkar till tvättmedel...
  • ulle85
    Yori skrev 2010-12-29 09:32:13 följande:
    Såna vill jag med ha! Funderade på såna plåt/metallburkar :) Himla fina!

Funderar på nått typ sånt här: www.trend4you.se/se/art/tvattmedelsburk.php
    Har också kikat på den, himla fin! Men burken verkar bara finnas i en färg!? Skulle ju vilja ha så att det går och skilja på tvättmedel för färgad och för vittvätt...
  • Siriva

www.frokenfraken.se/shop/%E4ttm.burk

Jag har dessa burkar, den vita (tvättburken) för vittvättmedel och den blå (diskmaskinsburken) för kulörtvättmedel.
    De fungerar utmärkt. 

• Yori
    Siriva skrev 2010-12-29 09:46:33 följande:
    www.frokenfraken.se/shop/?artnr=64122.Tv%E4tt...

Jag har dessa burkar, den vita (tvättburken) för vittvättmedel och den blå (diskmaskinsburken) för kulörtvättmedel.
    De fungerar utmärkt. 
    Har med sett dem! Himla fina.. men fick en liten finurling om att dra till loppis eller spana på tradera... tetro-plåtburkar, Mums! ;)
  • Freiya

man kan ju faktiskt ha tvättmedleti fllaskor också, även om det är pulver. de har fina flaskor på tex IKEA, såna gamla saftflaskor. Har sett någonstans också att de har med lite griffelfärg på, som man kan skriva på, eller så målar man eller köper bokstäver och klistrar på. kan bli sketsnyggt!
    Själv har jag kulörtvättmedlet i pulverform och vittvätt i flytande form, då är det enkelt att hålla reda på dem :) har det flytande i glasflaska och pulvret i en sån burk som Siriva tipsade om, från Dixie/Derriere la Porte.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • iriisi

Själv har jag två likadana glasburkar som jag knutit dessa fina skyltar runt.

www.ediths.se/&item_id=245

Nu letar jag bara efter en fin flaska att ha sköljmedel i också! :)

• Yori

Jag älskar inredning :) Speciellt ljuslyktor och liknande... är det någon som har tips på ett litet avlastningsbord/byrå i shabby chic-stil?

..Tänkte när vi ändå är igång och pratar om vackra saker... :)

• Liten Mjau

jag har två glasburkar från ikea som är tätslutande (tillräkligt iaf) det blev klumpar i de gamla pga av att det är lite funktigt i källaren

sa här ser de ut. (lånad bild)

sen har jag en svart skopa i colortvättmedel och vit skopa i white-tvättmedlet.

• iriisi

hur liten Yori? Och bara bord? Eller lådor? Eller hur har du tänkt dig? :)

• Yori
    iriisi skrev 2010-12-29 23:10:09 följande:
    hur liten Yori? Och bara bord? Eller lådor? Eller hur har du tänkt dig? :)
    Jadu... inte mer än helst 25 cm djup och 70 cm bred :)
    Gärna lådor eller plats för korgförvaring.. :) 
Svar på tråden Burkar till tvättmedel...