• Saralainen

Vart sover era bebisar på dagen?

Är lite nyfiken på vart ni har era bebisar sovandes på dagen?
    Jag har min loppa i vagnen på dagarna och på natten sover hon i sin säng.
    Men jag känner att det hade varit skönt att bli av med vagnen här inne...jag kan ju lägga henne i sängen oxå på dagarna det är bara det att jag har svårt för att få henne att somna på dagarna. Och vi har sängen på ovanvåning. Det är alltså mkt lättare att ha henne här nere i vagnen på dagen.
    Funderar på att göra något annat här nere som hon kan sova men har brist på ideér =(

• Svar på tråden Vart sover era bebisar på dagen?
  • Pickeli

Soffan, golvet, sängen, vagnen, babysitter. You name it! Överallt där det är säkert och skönt att ligga kan hon väl sova?

Vår kille sov oftast i sin säng elelr i soffan som bebis.

Google it!
  • Flickan och kråkan

Båda har sovit i sjal första året mer eller mindre uteslutande. Du kan väl lägga en vanlig madrass på nedervåningen där du ska vara och låta henne sova där. Söv i famnen innan du lägger ner eller ligg bredvid på madrassen när hon ska somna...vilket som fungerar lättast.

• merenwen

Vår kille (2 mån.) sover där han somnar... I bärsele, vagnen, famnen, babysittern, soffan,  etc. Aldrig sängen dock. Den sover han bara i på natten.

• vittra

Våra har sovit i famnen/sjalen eller på en madrass/säng på nedervåningen. Aldrig i sovrummet där de sover på nätterna.

• kokos

Oftast i sin säng men ibland i vagnen om han är svårsövd i sängen på dagen (går lite i perioder). Han är 6½ månad

• frk Carlsson

Barn nr 1 sov precis som din bäbis i sin vagn på dagtid, just för att jag ville ha henne med mig på nedervåningen.

Barn nr 2 sov i sin säng, för då hade vi flyttat vårt sovrum till nedre planet.

Barn nr 3 sover i sin säng på övervåningen, i eget rum med stängd dörr Men det dröjde ända tills han var 3 mån innan han klarade det, fram tills dess fick vi bära honom i sjal på dagtid.

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • LuMa

Våra sov alltid ute i vagnen på dagarna.

• Gunnell

Överallt :) Fast nästan alltid i sitt babynest. Han brukar tex somna på köksbordet i babynestet när vi äter. Eller i soffan i babynestet om vi kollar på film. Sedan är det bara att bära över babynestet med bebis i om man ska gå och lägga sig. Världens bästa grej! 

• malin8801

Sov i vagnen inne fram tills han blev 5 månader, nu sover han i sin säng. Han sover så mycket bättre nu när han kommer undan lite bättre.

Svar på tråden Vart sover era bebisar på dagen?