• Ysta

Erfarenheter av Brandos.se? Fler med problem?

Jag har tyvärr insett att jag har begått ett stort misstag, nämligen att beställa skor på Brandos.se suck

Visst jag är väl rätt nöjd med skorna förutom att de har uppgett fel storlekar på sin hemsida vilket resulterade i att jag fick för stora skor, de har dessutom skickat en smutsig sko som är kletig upptill med något som ser ut som klister eller liknande.

När jag har mailat de och påpekat detta så svarar de inte... Har nu försökt få tag i dem i sex dagar både via mail, telefon och Facebook men inget svar. På Facebook säger de att de ska svara mig direkt men det var igår morse och inte ett pip sedan dess...

Vad fasen gör man?! Jag har inte för avsikt att betala hela fakturan på 1000 kr innan de har hört av sig och förklarat vad de pysslar med!

Skorna jag beställde hade informationen om storlek : US 5.5 / EU 37.5

Men när de anlände så är de US 5.5 vilket i EU motsvarar 38 och de är dessutom stora i storleken vilket de inte angav på sin hemsida (där står normala med normal bredd).

Eftersom jag hade panik efter nya vinterskor, inte roligt att ha sommarskor när det närmare 30 grader kallt så bestämde jag mig för att behålla skorna men kräva att Brandos.se sänker priset eftersom det dels var angett fel storlek och ena skon dessutom smutsig.

Men de svarar ju varken på mail eller telefon så vad gör man nu?? Är så förbannad!

• Svar på tråden Erfarenheter av Brandos.se? Fler med problem?
  • Brandos Peter

Hej,

Jag har kollat med kundtjänst och vad jag förstått har du fått svar från dem. Tyvärr alldeles för sent även i vårt tycke givetvis. Jag hoppas du blev nöjd med svaret och kompensationen. Vad gäller storleken så är det något vi måste rätta till om det är fel. Vi går på varje enskild tillverkares egna uppgifter när vi lägger upp storleksinformationen. I detta fall verkar uppgifterna inte stämma med det de själva skriver på skorna. 

Det är bra att du meddelar när du inte är nöjd så att vi får möjlighet att förbättra oss. Tack för det!

Med vänlig hälsning

Peter på Brandos 

Svar på tråden Erfarenheter av Brandos.se? Fler med problem?