Litteraturen till sjuksköterska, använder man dom i fler kurser än en?
Den 17 januari ska jag börja plugga till sjuksköterska på distans. Igår fick jag se litteraturlistan. Böckerna till den första kursen (var nog omvårdnad nått den hette) skulle kosta ungefär 2000-3000 kr. Nu är min fråga, använder man dom böckerna till fler än en kurs, typ under hela utbildningen eftersom dom är så dyra och bara köper till några under tiden?
Sand O, Sjaastad Ö V, Haug E,Bjålie J B: Människokroppen, Fysiologi och anatomi, 2007 Liber AB.
Vigué-Martin J:Atlas över människokroppen, 2006 Liber AB.
Abrahamsson, L mfl. (2006) Näringslära för högskolan. 5:e uppl. Stockholm: Libers förlag. Används även i T2 HLR-rådet:
Utbildningspaket. MiniAnne. En andra chans. Intensivträning i HLR Används även i T
Lindskog, Bengt I. & Andrén-Sandberg, Åke (2008). Medicinsk terminologi. 5., [rev.] uppl. Stockholm: Norstedts Akademiska
alt.
Lundh, Bengt, Medicinska ord 2009 Det medicinska språket : begrepp, definitioner, termer / Lund : Studentlitteratur,
Den billigaste boken kostar strax under 300, dom andra går på mellan 600-800:-. Någon som kan hjälpa mig med lite förklaringar om böckerna?