• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du lutfisk?
  • bangkok

Absolut - med kryddpeppar på och senapssås till!

• puss
    bangkok skrev 2010-12-29 13:43:28 följande:
    Absolut - med kryddpeppar på och senapssås till!
    men, inte senapssås väl?
    up yours
  • thomasw59

Speciellt såsen och kryddpepparen är god Skrattande

• Boothwalker

Kan men oftast serveras det godare mat samtidigt så då äter jag det istället. Men skulle lutfisk serveras utan alternativ skulle jag äta utan att klaga. Men jag skulle aldrig få för mig att laga det själv =)

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Tre små grodor

Absolut! Det bästa på julbordet.

• bangkok
    puss skrev 2010-12-29 13:45:48 följande:
    men, inte senapssås väl?
    Jo alltid - på skånsk senap.
    Förr maldes den hemma men inte nu längre.
  • JosefineK
    bangkok skrev 2010-12-29 13:57:46 följande:
    Jo alltid - på skånsk senap.
    Förr maldes den hemma men inte nu längre.
    Klart det ska vara senapsàs till, alltsà vit sàs med senap i, inte skànsk nòdvàndigtvis men grovkornig och starksòt!

àter dock inte lutifsk (mamma brukar gòra torsk till mig) men jag gillar sàsen!
  • KK1974

det finns nog lika många sätt att äta lutfisk på som det finns folk!

Själv vill jag ha vanlig vit sås, gröna ärter och kryddpeppar till. 

• Kazeer

Jag äter lutfisk. Jag har inte ätit lutfisk med senapssås men det skulle säkert vara gott, bara det inte är skånsk senap.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mamma och Fru

GOTT!! Lutfisk, potatis (helst mandel), vitsås, ärtor och massa krydd- och svartpeppar :)

• Pemmel
    puss skrev 2010-12-29 13:45:48 följande:
    men, inte senapssås väl?
    Gjorde faktiskt sås med senap i till lutfisken först igår, har alltid gjort vit sås med nästan enbart vitpeppar tidigare. (Eftersom det är så som min mormor alltid gör och jag är feg när det gäller att gå ifrån recept...) Blev ett riktigt lyft! Vi hade bara vanlig mild senap hemma, kan tänka mig att det blir ännu godare med en senap med lite mer smak i. Till och med min sambo som annars inte gillar lutfisk var nöjd.
  • Atamon

Ja! det är det bästa av all julmat! (och gärna lite senap i såsen och nymalen kryddpeppar till) 

Svar på tråden Äter du lutfisk?