• Bellsam

Snabb fråga om sodavatten!

Är gravid och har hittat flera olika recept på alkoholfria drinkar. Flera av dess innehåller Sodavatten och min fråga då är vad man ska köpa för Sodavatten som passar bäst in i drinkar? Brukar aldrig göra drinkar innehållande Sodavatten så har ingen som helst aning.

• Svar på tråden Snabb fråga om sodavatten!
  • Jezamine

Det är väl vanligt kolsyrat bordsvatten? Finns i din matvaruaffär.

Jag är INTE avstängd
  • Bellsam
    Jezamine skrev 2010-12-29 14:58:36 följande:
    Det är väl vanligt kolsyrat bordsvatten? Finns i din matvaruaffär.
    Typ som Loka Naturell eller liknande? Inget sådant vatten som inte alls passar eller ska man ta vilket som?
  • Jezamine
    Bellsam skrev 2010-12-29 15:00:26 följande:
    Typ som Loka Naturell eller liknande? Inget sådant vatten som inte alls passar eller ska man ta vilket som?
    Prova vilket som du
    Jag är INTE avstängd
  • Bellsam
    Jezamine skrev 2010-12-29 15:01:37 följande:
    Prova vilket som du
    Oki, tack. Tänkta testa någon drink till nyår men vill inte att det ska bli fel för att jag väljer fel sodavatten Skrattande Bäst att fråga då.
  • Thursday
    Bellsam skrev 2010-12-29 15:07:24 följande:
    Oki, tack. Tänkta testa någon drink till nyår men vill inte att det ska bli fel för att jag väljer fel sodavatten Skrattande Bäst att fråga då.
    Sodavatten är hetl enkelt kolsyrat vatten. Det är lite skillnad mot mineralvatten som innehåller mer salter, men jag tror inte att du kommer att märka någon större skillnad i smak om du spär ut det i en drink.
  • K3zz

Finns väl nåt på 33cl flaskor som heter just sodavatten?? Har för mig jag sett några flaskor med gula eller svarta ettiketter...

• Bellsam

Läste något om att Sodavatten ska innehålla ett visst värde av natriumkarbonat. Om sodavatten enbart är kolsyrat vatten borde man väll kunna kolsyra kranvatten i en Sodastreamer? Men då blir det kanske inte helt rätt med tanke på natriumkarbonatet?

K3zz: Har inte sett några sådana flaskor, därför jag frågar, men får väll kika lite extra noga när jag åker till affären.

Svar på tråden Snabb fråga om sodavatten!