• Anonym (Marit 31)

Gå på toa, pudra näsan, skita, lägga en kabel?

Jag och min kära man brukar alltid kasta ur oss en massa roliga uttryck när vi ska göra nr 2 på toaletten.
    Så jag tänkte att det kan vara kul att ta reda på vad ni där ute har för uttryck ni använder när ni ska på toa. Jag menar är det inte på tiden att vi tar bort denna tabu som ligger över detta ämne.

Så vad säger ni? Skita, göra tvåan? Ha lite kul nu gott folk och bjud på er själva!

Mvh Marit Johansson

• Svar på tråden Gå på toa, pudra näsan, skita, lägga en kabel?
  • Anonym (Marit 31)

Va inte så blyga nu gott folk:)

• crazy mom

Jag tillhör nog den gruppen som inte höjer på ögonbrynen avsevärt om någon vill kläcka ur sig något lustigt angående sitt förehavande, men själv anser jag att det räcker att säga att jag går på toa om jag nu nödvändligtvis måste berätta att jag ska på toa....

• Anonym

Vi brukar säga "nu ska jag gå och bajsa så syns vi i aulan sen". Jag tror det är från Nilecity. Har nån av ungarna dyngt i blöjan så kallar vi det kod brun, eller ropar helt enkelt Kerstin. (Från reklamen).

• Hemmakär

Haha, rolig tråd. Vi brukar säga att vi ska gå och bli högpresterande Cool

Hoppas pyret stannar
  • Anonym

Ute "bland folk" säger jag nog att jag ska "gå till ett ställe visst" (tror jag fått med mig det uttrycket hemifrån). Till maken och vissa i vänkretsen används dock uttrycket "gå och blåsa ur sig" som hängt med sedan någon sa så på makens dåvarande jobb.

• Anonym (Marit 31)
    crazy mom skrev 2010-12-29 15:37:27 följande:
    Jag tillhör nog den gruppen som inte höjer på ögonbrynen avsevärt om någon vill kläcka ur sig något lustigt angående sitt förehavande, men själv anser jag att det räcker att säga att jag går på toa om jag nu nödvändligtvis måste berätta att jag ska på toa....
    Okej, ja men om du inte höjer på ögobryna så, borde du väl ha något du slänger ur dig när du ska på dass till maken tex?:)
  • Anonym (Marit 31)
    Anonym skrev 2010-12-29 15:37:37 följande:
    Vi brukar säga "nu ska jag gå och bajsa så syns vi i aulan sen". Jag tror det är från Nilecity. Har nån av ungarna dyngt i blöjan så kallar vi det kod brun, eller ropar helt enkelt Kerstin. (Från reklamen).
    Haha så ses vi i aulan?:) Den var lite rolig faktiskt... haha kod brun,
  • Anonym (Marit 31)
    Hemmakär skrev 2010-12-29 15:40:25 följande:
    Haha, rolig tråd. Vi brukar säga att vi ska gå och bli högpresterande Cool
    Ja det är ju "skitkul" :) Säger du att du ska gå o högprestera?:) Varför då?
  • Anonym (Marit 31)
    Anonym skrev 2010-12-29 15:42:23 följande:
    Ute "bland folk" säger jag nog att jag ska "gå till ett ställe visst" (tror jag fått med mig det uttrycket hemifrån). Till maken och vissa i vänkretsen används dock uttrycket "gå och blåsa ur sig" som hängt med sedan någon sa så på makens dåvarande jobb.
    Den var lite smårolig faktiskt... blåsa ur sig!
  • Anonym (Marit 31)

Va inte så blyga där ute!!:)

Svar på tråden Gå på toa, pudra näsan, skita, lägga en kabel?