• zatori

Vi som kör igång med Pergotime i Januari 2011.

Hej!

Har kollat runt lite, men inte hittat någon tråd för oss som ska starta med Pergotime i Januari, därför startar jag nu denna tråd. För mig är det första kuren. Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan Mars 2009, så det blir snart två år. Efter fertilitetsutredning och koll av äggledare verkar det som att allt fungerar som det ska. Det bör kanske tilläggas att jag har en hormonsjukdom i botten som kan göra det svårare att lyckas bli gravid. (Prolaktinom/förhöjt prolaktinvärde) Medicinerar med Pravidel för att få ned värdet och det är nu nere på normala nivåer. Förhoppningsvis kanske vi "nykomlingar" kan få lite tips och råd av er som testat Pergo förut. :)

Här hoppas jag att vi ska kunna följas åt, utbyta åsikter, diskutera och stötta varandra på den långa resan mot det efterlängtade pluset!

http://millablom.blogspot.com

• Svar på tråden Vi som kör igång med Pergotime i Januari 2011.
  • zatori

Hallå? Inga? Ska jag behöva stötta ocg fråga mig själv om råd? :P

• zatori

Hur går det egentligen till när man äter Pergo? Jag vet att man äter dom från dag fem till dag nio i cykeln. Känner man av något under tiden man äter tabletterna? Påverkas man fysiskt på något vis, förutom att de förhoppningsvis gör sitt jobb och förstärker ägglosningen? Hur många kurer FÅR man äta? Min läkare sa fyra, men jag vet folk som ätit det dubbla! Beror det på var man går? I vilket landsting man tillhör?

• lilla anna

Kanske kan svara på några av dina frågor.
    Jag känner inget under tiden jag äter tabletterna men får väldigt ont vid ägglossning, både i ryggen och i magen.
    Där vi går, Uppsala, har de sagt tre/fyra kurer. Men sist jag var in, andra kuren, så fråågade han vad vi ansåg om att gå vidare till nästa steg. Vi avböjde och tänker försöka med Pergotime ett tag till eftersom jag blev gravid med enbart tabletter för 4 år sedan.

• Bellaa1982

Hej,

Vi väntar på att starta med pergotime för första gången så fort nästa mens kommer (vilket borde bli inom några veckor). Vår utredning visade att jag har PCOS och förmodligen inte har ägglossning så ofta (eller alls).

• zatori

lilla anna:

Hej! Tack för svaren på mina frågor. :) Jaha, så man kan få väldigt ont alltså... Som mensvärkssmärtor ungefär då eller ont på vilket sätt? Ja, min läkare har som sagt berättat att vi kan få upp till fyra kurer,  men en bekant till mig har ätit åtta nu! Känns som det börjar bli dags för steg två. Har läst att det är ökad risk för äggstockscancer om man äter för mkt...

Det är mycket tankar som snurrar i huvudet nu och jag är både nervös, upprymd, förväntansfull och lite rädd för vad som komma skall. :)
    Håller tummarna för att ni ska lyckas med "bara" Pergo!

• zatori
    Bellaa1982:

Hej! Kul att du kikade in här, började känna mig lite ensam.  Vi ska också sätta igång med Pergo om ett par veckor. Vore kul att följas åt! :)

Denna månaden har vi dock såklart gjort allt som står i vår makt för att lyckas på egen hand, testat med ÄL-stickor och sexat loss varenda dag. Om ett par veckor får vi veta om vi lyckats. Trots att vi inte lyckatst sen vi började försöka bli gravida för snart två år sedan (i mars i år har det gått två år) så hoppas vi fortfarande lika mkt varje månad att vi ska klara av det utan hjälp! Hur länge har ni försökt och när fick du veta att du har PCOS?
  • fru Elle

Kommer inte börja med pergotime i januari men åt pergotime när vi försökte bli gravida. Hade försökt i 6 månader när jag fick pergotime. Gynekologen föreslog det då jag har oregelbunden mens. Fick recept på tre enkelkurer som jag skulle ta varannan månad, på tredje kuren så blev vi gravida med sonen. Hade ju lyckats bli gravid tidigare utan pergotime så jag var lite nervös över att det skulle bli flera barn. Under tiden som jag åt pergotime så upplevde jag inga biverkningar som man kan få. Om vi får tankar på syskon så får det bli pergotime igen.

Hoppas pergotime hjälper er att få det där väldigt efterlängtade Plus. Lycka till!

Molly 080302 och Harry 100702
  • zatori
    elle1979:

Intressant att höra din historia! :)
    Jaha, hoppar man över en månad och kör varannan för att kroppen ska få återhämta sig emellan, om det nu inte blir något första gången? Är det alltid så? Vad skönt att du slapp biverkningar! Fast det är säkert himla individuellt. Kanske inte kan räkna med det i mitt fall. Haha. Jaså? Jag tycker att det vore supermysigt och praktiskt att få tvillingar. :D Fast självklart är jag medveten om riskerna med tvillingar också...

Tack! :) Jag hoppas också att det funkar nu med Pergo.
Svar på tråden Vi som kör igång med Pergotime i Januari 2011.