• Maria43

snart blir jag tokig på min 8 åring

Hur är era åttaåringar?? Min är totalt "knäpp" går inte att prata med han och svarar genom att skrika tillbaka, lyssnar inte alls. Tror att han kan göra precis som han vill, sitter inte still, komenderar mig att göra saker på en gång med andra ord svårt att vänta...

Är det ngn fas eller kan det vara en diagnos???

Kom med synpynkter och berätta gärna hur era 8 åringar är...

• Svar på tråden snart blir jag tokig på min 8 åring
  • Minandra

Ja du jag  undrar också..... Har en blivande 8-åring som inte är rolig alls just nu :/

• Maria43

Vad gör din 8-åring? Undrar om det kan vara en fas igen eller... Skitjobbigt är det och tröttsamt att bara ha skrik och tråkiga ord hemma, blev nyss kallad för idiot för att jag tittade på honom och vad ska man säga och göra. Har ingen aning längre... tappat lusten att vara mamma just nu.

• EvaTora

Jag har precis likadant med vår äldsta kille som i dagarna fyllt 8 år. Hela hösten har varit rysligt jobbig. Visserligen har han fått en lillebror under hösten så kanske har det varit en källa till oro. Men vi får stå ut med både det ena och det andra. Han är väldigt disträ i sitt sätt så vi behöver ofta säga till honom flera gånger när vi ska äta. När vi öppnar hans dörr vrålar han åt oss eller blir allmänt irriterad. Han har verkligen noll tålamod vilket han i och för sig alltid haft men jag tycker det är värre just nu. Han skriker och härjar och vi föräldrar kämpar på och försöker upprätthålla någon slags ordning här hemma. Vi testar alla möjliga varianter: övertalning, hot, lock mm.
    Visst förstår jag att barn har det jobbigt ibland med hormoner och utveckling men hur mycket ska man behöva stå ut med som förälder? Och hans två syskon, hur mycket ska de behöva höra? Lite ordning får man väl ändå önska. Eller ska vi bara le överseende och låta honom hållas?

• Heisan

Åldern kallas lilla tonåren Det är bara att vara konsekvent o bita ihop. Det kommer en lugnare period innan det blir värre igen o sedan flyttar de

1 dag kvar!
  • mammageno

Ps jag har också disträ barn här känner igen mig mycket!
    Har också fått syskon i höstas , jobbigt för henne

• AnniPanni

Nu har jag en 8årig tjej men det är full fart jämnt Hon är sur grinig osv. Detta är ju minitonåren men å andra sidan så utreds mitt barn för ADHD aspergers mm. så det finns ju lite annar bakom om man säger så

Tror att det bara är att bita ihop och försöka överleva för att snart inse att det snart blir sju resor värre

• mammageno

Är det en mini tonåringfas?

• SOL10

Då skulle jag bli tokig,visst märker jag att humöret svänger men sånt beteende...

• Sillan3

Min snart 8 åriga son har "glömt" allt han hittills har lärt sig... att klä på sig ordentligt, hålla i besticken ordentligt,  äta o sitta vid matbordet, hålla koll på sina saker osv..

jag tjatar o tjatar men inget händer o jag går i taket snart..

det är som att prata med väggen Rynkar på näsan jag känner mig som världen sämsta mamma just nu

Minitonåren? vad kommer sen Förvånad  ??

• mammageno

Jaherregud vad det låter Sanna som här! Igår ritade hon med bläckpenna på vår vita sittpuff!!!??

• mammageno

Samma skulle det vara, skönt att vara fler om det dock. Jag undrar med vad som kommer sedan... Jag läser just nu en bok:mamman som tjatade så hon dog, känns träffande!
    Jag känner mig med som världens sämsta mamma, tjat dagen igenom.

• Tuffen

Är du säker på att det inte är min son du har hemma hos dig???

• mammageno

Ja eller har hon fått någon smitta typ?!
  • mammageno

Nu i morse så ropade jag 3-4 ggr kom vi måste klä på oss och gå, till slut gick jag och hämtade henne.
    Då behövde hon gå på toa och självklart!
    Iaf så tog det jättelång tid men jag ville inte stressa men när det började närma sig 10 min så sa jag till att lägg ifrån dig tidningen... Och då blev hon klar??!:-O ok iaf så skulle hon torka och jag skojar inte hon torka sig i över fem minuter, då är jag irriterad för vi är redan sena. Varpå jag skäller på henne att sluta krångla. Hon fortsätter att torka och fyller hela toan med papper. Nu börjar lillasyster gråta massor pga att hon är trött och varm och jag blir tokig! Drar/lyfter av henne från toan och bara rycker upp byxorna och vrålar att vi är sena och varför gör du ALDRIG det du skall när du skall?!!!

Fy vad hemsk jag känner mig jag orkar oftast hålla igen men det blev för mkt...gråter för det känns som jag borde ta livet av mig för att de skall slippa mig...

Svar på tråden snart blir jag tokig på min 8 åring