När det varmt & kallt i Spanien?
Ja när är det bäst att åka dit?
Ja när är det bäst att åka dit?
På vintern är det kallt iallafall, om man nu tänker sig en badsemester! Så det är sommarhalvåret som är bästa tiden, från maj till början av oktober skulle jag säga, sen kan det ju finnas undantag också. Vi var t ex till Mallorca i mitten av augusti förra året och det var behaglig temperatur i både hav och vatten då.
Glömde... vi var till Mallis ett annat år också men for då i mitten av maj och vädret var ok men havet var iskallt däremot!
Ska man bada i havet måste man vänta lite så det hinner värmas upp efter vintern...
Mallis i maj är så vansinnigt fint om man hyr bil och kör upp i bergen. Massa blommor!!
Ska man bada i havet ska man nog vänta till augusti början av september, om man nu inte vill åka mitt i sommaren!! =)
Jaha okey.. vart ska man åka om man vill åka varmt på vintern? Förutom Thailand.
Kanarieöarna funkar bra på vintern. Om vi ska prata Spanien alltså. Annars funkar ju även t ex Egypten.
Vintertid förutom Thailand, Egypten och Kanarieöarna som redan nämnts kan man åka till: Jordanien, Oman, Israel, Mexico och många andra ställen. Det beror ju på hur mycket det får kosta... Vill man ha riktigt varmt vintertid så är det långresor som gäller som Thailand, Mexico, Indien, Sri Lanka, Dominikanska osv.
Tack för svaren!
Beror naturligtvis på vart i Spanien man åker Men Torrevieja kan jag rekommendera - den orten har ett väldigt speciellt mikroklimat som gör att de har det varmare än på många andra ställen i Spanien. Vi har varit i Torrevieja 5 ggr och har haft kanonväder och runt 25 grader varje gång, oavsett om vi åkt i april eller oktober! Idag är det tex 17 grader i Torrevieja vilket ju är väldigt varmt för att vara på Europeiska fastlandet i januari
Torrevieja har överlag bättre temperaturer än tex Mallorca.