• derpir

Hjälp: Vår son har svalt en glaskula

Hej

Vår son på 3år har svalt en liten glaskula (1cm i diameter). Någon som varit med om samma eller liknande händelse som kan ge oss information om detta är farligt?

kommer den ut den naturliga vägen eller måste vi uppsöka vård?

han har ingen hosta så den är inte i lungan iaf.

tacksam för svar

//A

• Svar på tråden Hjälp: Vår son har svalt en glaskula
  • Attis54

Hej!
    Den bör komma ut den vanliga vägen. Men jag undrar, om du är orolig varför ringer du inte sjukvårdsupplysningen??

• Jessa med 3

Den är troligen helt ofarlig och kommer ut den rätta vägen så småningom! Skönt att den inte satte igen luftvägarna!

• Lindreas

Men my god... Ring sjukvårdsrådgivningen i stället!

• derpir

vi har ringt dit och de säger att den kommer ut den naturliga vägen men det var 2 dagar sedan, borde väl komm aut den naturliga vägen, han mår ju fint och leker och äter/dricker bra...

sorry var lite otydlig i mitt första inlägg

• MizzTez

Min dotter svalde en skruv när hon var kring 3 år och på sjukan sa de åt oss att kolla när hon bajsade om den kom ut i pottan efter några dagar. Någonstans borde den gjort det för någon vecka senare gjorde de ul på hennes mage och då fanns den inte kvar.

• derpir

Hej

Ok, ja han har gått på stortoa vid 2 tillfällen men vi har inte hittat något ännu.
    Tack för att du delade med dig av din erfarenhet.

Mvh
    A

• Lindreas
    derpir skrev 2010-12-29 19:00:50 följande:
    vi har ringt dit och de säger att den kommer ut den naturliga vägen men det var 2 dagar sedan, borde väl komm aut den naturliga vägen, han mår ju fint och leker och äter/dricker bra...

sorry var lite otydlig i mitt första inlägg
    Det är ju inte säkert att ni ser den heller kanske, om den liksom är inbäddad i bajset.
Svar på tråden Hjälp: Vår son har svalt en glaskula