• Anonym (blod)

Bajsar bara blod...

Hej!

Jag har lite till och från haft diarré. Förra veckan hade jag diarré mån och tis. I onsdags kom det bara blod (kändes som diarré men allt som kom var blod, fick lixom krysta fram det). I torsdags kom det bara slem och lite, lite blod. Sen var det lugnt i helgen. Behövde bara gå någon enstaka gång på toa och då självklart väldigt lös avföring. Idag har jag varit ett par gånger med diarré och nu kommer det endast blod igen.

Har inga större smärtor i magen utan det känns bara oroligt där inne. Det är alltså mycket blod som kommer, inte bara några droppar. Och ingen avföring alls vad jag kan se. Har ungefär mensfärgen.

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Bajsar bara blod...
  • Puma87

Åk till sjukhuset det kan vara vad som helst!!!

Kitty 081003
  • Anonym (ssk)

Åk till sjukhus där de får undersöka dig ordentligt!

Har du blött så länge måste de göra det för att hitta blödningskällan och orsaken till det!

• Anonym (???)

Men för fasen åk in till sjukhuset sitt inte här och skriv.

Kan vara massa saker som inte är bra.

• Candra

För mig var det mjölkallergi som höll på att bli riktigt allvarlig, inte bara laktos, utan mjölk öht. Åk till akuten tycker jag, kan vara vad som helst dock.

• Anonym (123)

Näää känner inte igen mig............men hade det varit jag hade jag högst troligt träffat en doktor på dagtid idag. Inte sökt akuten nu på kvällen med besvär som varat så länge............så länge du är uppe och går och orkar sitta här är det nog inget superakut, men du kan inte själv räkna ut att det är smartare att ringa 1177 än att fråga här?

• Jezamine

Varför vågar du inte kontakta sjukvården?

Jag är INTE avstängd
  • Anonym (blod)
    Puma87 skrev 2010-12-29 19:19:33 följande:
    Åk till sjukhuset det kan vara vad som helst!!!
    Anonym (ssk) skrev 2010-12-29 19:21:48 följande:

Har du blött så länge måste de göra det för att hitta blödningskällan och orsaken till det!

Okej, men alltså. Det var ju ett uppehåll från i torsdags till idag. Så det forsar ju inte ut blod hela tiden. Får lixom; "ÅHH, SHIT! Nu är det dags!!!!" Skynda, skynda till toa! Precis samma som när man har diarré.

Kan verkligen inte sätta mig på ett sjukhus ikväll iaf. Ska ringa min läkare imorgon och se vad hon säger.

Tänkte mer om någon vet vad det KAN bero på. Förstår att det inte går att ställa någon diagnos via datorn. Men lite tankar osv.
  • Jezamine
    Anonym (blod) skrev 2010-12-29 19:26:51 följande:

Okej, men alltså. Det var ju ett uppehåll från i torsdags till idag. Så det forsar ju inte ut blod hela tiden. Får lixom; "ÅHH, SHIT! Nu är det dags!!!!" Skynda, skynda till toa! Precis samma som när man har diarré.

Kan verkligen inte sätta mig på ett sjukhus ikväll iaf. Ska ringa min läkare imorgon och se vad hon säger.

Tänkte mer om någon vet vad det KAN bero på. Förstår att det inte går att ställa någon diagnos via datorn. Men lite tankar osv.
    Så din hälsa är inte mera värd? Om någon säger här vad DET KAN BERO PÅ..ja det gör ju inte din ev sjukdom bättre
    Jag är INTE avstängd
  • Anonym (blod)
    Jezamine skrev 2010-12-29 19:28:04 följande:
    Så din hälsa är inte mera värd? Om någon säger här vad DET KAN BERO PÅ..ja det gör ju inte din ev sjukdom bättre
    Klart man undrar vad det kan bero på... Ska ju ringa läkaren imorgon vid tillfälle. Har ju lixom inga akuta smärtor.
  • Anonym (123)
    Anonym (blod) skrev 2010-12-29 19:26:51 följande:

Ett magsår som kan spricka rejält när som helst, men du borde haft lite ont i magen. Mer troligt nån form av infektion el inflammation i tarmen. Så samlar blodet på sig och kommer ut av och till när det blir lite för mkt av varan.
Svar på tråden Bajsar bara blod...