en fråga
hej!
jag har har en fråga. Jag och min sambo försöker skaffa barn och det går sådär.
Jag hade mens i slutet av september, innan det hade jag regelbunden mens som kom varje månad som den skulle. I oktober uteblev mensen och testerna var negativa.. När mensen var nästan en månad sen så kontaktade jag gyn som lovade bokade in mig på VUL. Några dagar innan jag skulle på VUL började jag få bruna flytningar och efter några dagar kom mensen men så brukar det inte inte vara, men men jag var nöjd med att mensen kom så att vi kunde fortsätta försöka. Jag blödde alltså under nästan en vecka i mitten av november. Beräknar på min cykel sedan tidigare så bade jag bmi runt den 16 december... Men ingen mens och negativa tester.
Så igår bestämde jag mig för att ringa till gyn igen och fråga om det är något att oroa sig för.
Men de har tydligen stängt i mellandagarna så jag kopplades direkt till vad jag antar är
vårdcentralen och berättade om det. Hon tyckte att jag skulle ringa gyn och prata med dem. Jag vet inte om dt bara var hon som uttrycte sig klumpigt men hon sa att de bara tar emot akuta fall i mellandagarna men att hon tyckte att jag skulle ringa dit för att de kunde anse att det var ett akut fall. Nu svara ju inte dem, men borde jag vara orolig? Det kan väl inte vara något akut eller?
Det är bara störande att mensen helt plötsligt är totalt oregelbunden när man har behov att att den ska vara regelbunden så att man kan räkna på ÄL. Är detta ett vanligt problem?