• alexander2011

ont i magen vid naveln

Är det fler än jag som har ont på vänster sida vid naveln?
    Har känt så idag, är spänd och svullen i magen. Gör ont när jag böjer mig ner ect.
    Kan det vara pga förstoppning? har även haft ont i svanken idag,ligimenten?
    Jag är i v8 (7+6) idag och detta blir vårat första. lite orolig. Det gör inte ont hela tiden men spänner och hugger när jag böjer mig ner, trycker på området?

• Svar på tråden ont i magen vid naveln
  • Torparen10

Jag tror det är växtvärk, jag hade liknande i den veckan. Är nu i vecka 10 och det kommer ibland..

• alexander2011
    Torparen10 skrev 2010-12-29 23:06:31 följande:
    Jag tror det är växtvärk, jag hade liknande i den veckan. Är nu i vecka 10 och det kommer ibland..
    Ja jag hoppas detta, det trodde sjuksköterskan på sjukvårdsupplysningen oxå. antingen det eller förstoppad.
    klart man blir orolig. är så rädd för missfall :S eftersom detta är första gången jag är gravid så vet jag inte alls hur det ska kännas hahhaha blir nojjig för minsta lilla
  • truestory

jag har haft liknande hela julhelgen, är i v 13. Men mitt satt nedanför naveln. Ringde mvc och BM sa att det är högts troligt tarmarna som "spökar", det är även "vanligt" att det hugger och hon sa även att det vore konstigt om man inte känner nåt, då det växer och görs plats för en liten krabat där inne :)

• alexander2011
    truestory skrev 2010-12-30 00:26:10 följande:
    jag har haft liknande hela julhelgen, är i v 13. Men mitt satt nedanför naveln. Ringde mvc och BM sa att det är högts troligt tarmarna som "spökar", det är även "vanligt" att det hugger och hon sa även att det vore konstigt om man inte känner nåt, då det växer och görs plats för en liten krabat där inne :)
    Ok ja nu är jag inte orolig längre känns bara obehagligt när man inte vet vad som händer hihi
  • Satiin

så får jag fortfarande, v 31 :)
    ligamenten förmodligen och även tarmarna där i början.
    mina tarmar har inte så stor kontakt med min främre del av magen nu, men jag hade så i början med :) 
    Det växer en liten bäbis där inne :) 

• Finesse

Jag fick så när jag blev gravid med dottern å hade det till å från hela tiden.. nu blev det samma sak.. men nu blir man ändå lite mer orolig även fast jag vet att det inte är nån fara.. men är jag uppe på benen eller stressar får jag väldigt ont där.. bebisen trycker där hela tiden oxå.. men nu är jag i v.34 så det är inte så underligt..

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • alexander2011

Ok ja det har gett sig idag. känns inte alls så så jag vet inte vad det var men det måste vara som ni säger hihi tarmarna

Svar på tråden ont i magen vid naveln