• Nafi83

Nappflaskor

Vi ger vår son en del ersättning och har flaskor av märket Dr Brown. Sonen får en väldig hicka efter nästan varenda mål. Kan det bero på flaskan? Han får aldrig det efter amning nämligen. Vilken annan flaska skulle ni rekommendera? Jag vill ha någon som, precis som Dr Brown, minskar risken för kolik.

• Svar på tråden Nappflaskor
  • Nafi83

Han är nio dagar gammal idag. Vilken storlek det är på nappen vet jag inte. Var kan man se det?

• Lumo

TomeeTippie är jättebra. Finns olika nappar att köpa till den med olika stora hål. Men det har väl dr brown med. Har "tryckutjämnare" i nappen. Det jag älskar mest är att de är lättdiskade o lättpåfyllda (med pulver) eftersom de är breda, inte att underskatta som småbarnsförälder.

Vet inte om flaskan är bättre eller sämre mot kolik o hicka, är nog mest efter tycke. Men du kan ju alltid testa.

Hicka har ju många småttingar de första månaderna. Var han hickig i magen? Det var vår o han hickade flera ggr/dag även när han kom ut.. Hehe

• Jenny Hä

Min dotter som nu är 11 veckor har oxå hicka efter i stort sätt alla mål , vi flaskmatar sen dag 1 med MAM flaskor , hickan beror nog inte på flaskan i vårat fall då hon hickade i magen flera gånger om dagen oxå. BVC säger att det brukar lägga sig med hickan när dom blir 2-3 månader o det är ju inte farligt . Min dotter blir arg som attan när hon hickar ibland .....

Svar på tråden Nappflaskor