Tips till en trött mamma
Hej alla FL:ar.Behöver lite tips av alla föräldrar är så trött jämt. Har 2 barn hemma. En på 7 år och liten på 10 mån. Och just nu känns det som inget fungerar:/ Jag vill vara en trevlig, glad ,engagerad mamma. Just nu är jag trött, lessen, ont i ryggen helt slut. Och trött på barnen. Jag får inte sova på nättena, minstingen vaknar fortfarande flera gg per natt. Båda barnen har en sån enegi på dagarna och vill ha ständig uppmärksamhet. 7 åringen som har varit van att vara ensam har alltid krävt mycket uppmärksamhet. Nu tycker jag det är ännu värre. Är säkert syskonavundsjuka,,,,men jag orkar inte ta till mig det för jag är så trött jämt. Barnen har en pappa så jag är inte ensamstående men de senaste 2 veckorna har han bytt arbete och haft bilproblem som måste lösas så jag har mer eller mindra haft baren ensam och det känns som droppen. Fantiserar ibland numera om hur livet skulle ha varit om vi aldrig skaffat barn:/ och känner mig ännu mera hemskt. Vi bor 6 mil från min familj och 15 mil från hans så avlasting har vi inte så mycket. Imorse grät jag när jag kom på att jag skulle få vara ensam hela dagen med barnen igen,,,,,/ Snälla ge mig nåt tips blir det bättre tror ni? Jag vill inte ha det såhär...