• Fr1dlyst

Tradera - varan gick sönder med posten. Ska jag betala tillbaka?

Hej!
    Sålde en skål på tradera och packade den i silkespapper, måånga lager bubbelplast, bubbelplast med stora lustbubblor och la sedan i en vadderad påse och skickade. Har skickat mycket grejer och de har hållt.

Fick nu ett otrevligt mail från köparen som säjer att den är sönder och att hon vill ha pengarna tillbaka, inkl frakt annars lämnar hon negativt omdömme. Har aldrig varit med om detta innan.
    Men är allt mitt fel och är det bara att betala tillbaka?

Axel 080415 och Ludvig 100315
  • Svar på tråden Tradera - varan gick sönder med posten. Ska jag betala tillbaka?
  • EJai

Jag hade sakt att hon kan få tb pengarna om jag hade fått en bild på den trasiga varan.

• Fr1dlyst

Ja hon säjer att hon kan skicka bild. Men alltså jag har packat den otroligt väl, och ändå gick den sönder.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • iii

Enligt köplagen så har ditt ansvar för varan generellt upphört när du överlämnat den till posten. Om du packat varan ordentligt och den gått sönder pga postens hantering så är det posten hon ska vända sig till med sitt klagomål.

• Fr1dlyst

Ja. Men tycker ni jag ska betala tillbaka allt? Även frakten?

Det stod i annonsen att jag inte ansvarar för postens hantering.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • iii
    Fr1dlyst skrev 2010-12-30 10:08:28 följande:

Nej du ska inte betala tillbaka någonting.
  • Registrerad

nej, du ska inte betala tillbaka
    när man köper en vara via post så får man fan räkna med att den kan gå sönder...

• Hayal

Jag tycker inte du ska betala tillbaka, det var ju trots allt inte ditt ansvar... men kontakta tradera! Så kan dom råda dig och även hjälpa dig ta bort negativt omdöme om hon lämnar det. Man måste ju som kund vara lite medveten om att köper man en glasskål på internet så är risken att posten gör sönder den relativt stor tyvärr... 

• viseversa
    Fr1dlyst skrev 2010-12-30 10:08:28 följande:

Om det stod så i annonsen så borde du INTE betala tillbaka. Du har ju skrivit att du INTE ansvarar för postens behandlande. Och den var hel när du skickade den. Hon borde ju ha läst villkoren och då sett det som stod.
Svar på tråden Tradera - varan gick sönder med posten. Ska jag betala tillbaka?