• owl lady

Bra restaurang i Malmö?

Jag och min pojkvän har fått alla nyårsplaner raserade och ska nu ut och äta i Malmö(/eller Lund?) imorgon kväll, vi vill gå till något mysigt, trevligt och gott ställe som inte är alltför dyrt -men ändå är trevligt en nyårsafton-.
    Vart ska vi gå??

Tips mottages tacksamt!?

• Svar på tråden Bra restaurang i Malmö?
  • tantS

Vi ska på restaurang India vid konserthuset. Va där förra nyår också och hade jättetrevligt. Gott, billigt, centralt, trevlig personal och inga dyra nyårsmenyer.

Vill man ha nyårsmeny så har massor av restauranger det. Typ Söderbloms på östra förstadsgatan, La couronne (aldrig varit, men föräldrarnas ställe). Tydligen skulle debaser också ha nyårssupé - då får man konsert och nattklubb också :P  

Glöm inte att boka innan!

Gott nytt :D

• JeanneDArc

Rådhuskällaren på stortorget, Elysée vid gustav adolfs torg, St Marcus vinkällare i samma kvarter.. fast du får nog boka NU med en gång om du ska få bord på nyår.

• tantS

Glömde rosegarden vid gamla kyrkogården på lilla nygatan! Mkt trevligt och mat för alla =)

• owl lady

Åh, tack för alla tips!!

Jättebra, synd att inte alla har hemsidor/menyer på internet bara, :P

Och jag är vegetarian så passar nog fint med Indiskt eller Thai, :)

• owl lady
    tantS skrev 2010-12-30 10:49:08 följande:

Vi ska på restaurang India vid konserthuset. Va där förra nyår också och hade jättetrevligt. Gott, billigt, centralt, trevlig personal och inga dyra nyårsmenyer.

Vill man ha nyårsmeny så har massor av restauranger det. Typ Söderbloms på östra förstadsgatan, La couronne (aldrig varit, men föräldrarnas ställe). Tydligen skulle debaser också ha nyårssupé - då får man konsert och nattklubb också :P  

Glöm inte att boka innan!

Gott nytt :D

JeanneDArc skrev 2010-12-30 11:06:10 följande:
    Rådhuskällaren på stortorget, Elysée vid gustav adolfs torg, St Marcus vinkällare i samma kvarter.. fast du får nog boka NU med en gång om du ska få bord på nyår.
    Tror ni det är omöjligt att få bord om man bokar ikväll/imorgon..?? :S
    (har aldrig vart ute & ätit på nyår så har verkligen noll koll!)
  • tantS

På de fancy ställena kan de nog va rätt svårt, men india har säkert ledigt. Bokade igår och då va de inga problem. Prova ring runt! Är ni flexibla med när ni ska äta så kan de säkert klämma in er nånstans.

• owl lady
    tantS skrev 2010-12-30 11:44:08 följande:
    På de fancy ställena kan de nog va rätt svårt, men india har säkert ledigt. Bokade igår och då va de inga problem. Prova ring runt! Är ni flexibla med när ni ska äta så kan de säkert klämma in er nånstans.
    Mm, men då blir det kanske inga problem iaf, :)

tack!

Hoppas ni får en mysig middag, så kanske vi ovetandes krockar i dörröppningen till India elr nåt! ;D
  • tantS

Haha :P Nu kommer jag spana in alla som beställer vegetariskt bara för det!

• owl lady

Hehe, det var ingen som svarade på India, men hittade en Indisk restaurang indian flavour vid kalendegatan, mysig och helt ok, men tyvärr betydde det smaklös "svenskanpassad" indiskmat när det inte stod (stark) efter rätten, :S

Hade ni det trevligt? :) 

• tantS

Jo, vi hade supertrevligt! Åt jättegod vegetarisk kofta  =)  Misstänker att servitrisen dock känner igen mig nu :P Hon gav mig en menande blick när jag beställde "samma som förra gången?". Ni får prova stället en annan gång!

Nä, usch, indian flavour :/ Blev lurad dit en gång och kunde inte ens äta upp.  Hoppas ni hade trevligt ändå!

• owl lady

haha, ajdå, jo, beställde också kofta, ;D, den var väl bättre än alo gobin men still, smaklöst!

Fast rätterna med tillägget (starkt) efter, skulle visst vara "riktig" indisk mat, ;)

(och chaien var godkänd!) 

Svar på tråden Bra restaurang i Malmö?