Magkatarr? Magsjuk? Graviditetsillamående?
Till att börja med: Jag är gravid i v20 och har mått illa en del, men det började gå över efter v15. Jag har kontaktat 1177, de säger avvakta men jag är orolig ändå.
En vecka innan jul blev jag magsjuk, trodde jag i alla fall. Kräktes under ett dygn, kunde inte behålla något. Hade dock inte ont i magen och ingen diarré. Min man som var hemma och tog hand om mig, använde samma toalett mm klarade sig helt utan besvär, ingen annan som träffat mig sedan dess har blivit sjuk heller. Det blev bättre, jag började få i mig mat och vätska igen. Efter två symptomfria dygn kände jag mig ganska bra och åt en vanlig middag, inte bara lättare mat och små portioner. Det var inte bra, magen svällde upp, jag fick ordentligt ont i magen och allt kom upp igen.
Efter det blev det långsamt bättre, jag höll mig till lättare mat och mindre portioner. Hade dock problem med halsbränna, speciellt på kvällarna. Mycket gaser och väldigt uppsvälld mage efter att ha ätit. En vecka utan symptom gick, sen började allt om. Kräktes, kunde inte behålla något alls. Det var i måndags. Fortfarande ingen diarré, har tvärt om varit förstoppad under den här tiden (inget ovanligt för mig, speciellt inte sen jag blev gravid). Hade dock en svidande ont långt upp i magen. Började försiktigt äta, rostat bröd, lite kokt potatis. Får behålla det men får ont efter att ha ätit. Värre på kvällen. Igår kväll fick jag riktigt ont, svällde upp och blev väldigt gasig och illamående.
Jag börjar bli desperat. Har ingen ork, får ju nästan inte i mig någon näring. Det känns som detta aldrig kommer ta slut. Är livrädd att det ska börja om igen, jag orkar inte med ett till dygn utan mat och vätska. Är helt slut i kroppen, benen är som spaghetti och jag blir yr av att resa mig upp.
Finns någon vänlig själ som varit med om något liknande eller vet vad det kan vara? Hur blir man frisk?