• Tant Groda

Jobb/arbetsförfrågan??

Hade tänkt att skicka in mitt CV till några olika arbeten.
    Någon som kan ge mig lite tips på vad jag ska tänka?
    Är verkligen urdålig på att skriva CV och har inte gjort det som många gånger.
    Ska man skriva om varför man skickar in en Jobb/arbetsförfrågan?

Jag har 9 års erfarenhet av de arbeten som jag kommer att skicka till (undersköterska).
    Anledningen är att jag dels är trött på 3-4 timmars pendling per dag och är sugen på att utvecka mig vidare. Känner mig ganska färdig på min nuvarande arbetsplats.

• Svar på tråden Jobb/arbetsförfrågan??
  • ÄrlaPärla

Jag tycker att det du skriver om att du är intesserad av att utveckla dig, prova något nytt är bra. Om det är så att du funderar på att byta tex från hemtjänt till vårdhem eller liknade så motivera gärna  varför och varför du söker till just det vårdhemmet eller avdelningen.  Arbetsgivare blir mer inrtesserade av personer som verkligen vill jobba just där med just de arbetsupggifterna. Sen ska du gärna ta fram vad du har gjort under de här åren, har du haft något särkilt som du fått göra, har du deligering för medicin, brukar du vara den organiserade grupper eller haft med schemaläggning, alltså saker som står lite utanför det "vanliga" usk-jobbet. 

Läs igenom och tänk, skulle jag anställa den här tjejen om jag fick det här brevet? (Med tanke på din erfarehet så kan du definitvt göra en sådan bedöming) om svaret är ja, skicka på.

Ring gärna upp också, i sådana här yrken där personligheten verkligen spelar roll kan det vara positivt att höra av sig.
     Lycka till.

• Tant Groda

jobbar på en inf.avd och kommer att skicka till olika vårdavd på närliggande sjukhus, samt en rahaba och kortvårds avd.
    Tycker att det är jättesvårt att ringa, så jag kommer i första hand skicka ut mail och så får vi se vad som händer.
    Vad ska man ha för rubrik jobbförfrågan eller arbetsförfrågan?

Tack för ditt svar

Svar på tråden Jobb/arbetsförfrågan??