• Anonym (kåt)

varför ändras kvinnans sexualitet med tiden?

När man och kvinna inleder en relation så är det (oftast) mycket sex, många gånger i veckan, och det är sällan speciellt svårt för kvinnan att bli kåt, hon brukar tom vara det utan att mannen alls behöver göra nåt...
    Med andra ord, det är mycket sex, och inget krångel för att få till det, det är helt naturligt...

Detta är den standard jag som man vill att det ALLTID ska vara i våran gemensamma relation...

Så, med undantag av den direkta tiden efter graviditet då kvinnan läker så att säga, varför blir allt så komplicerat sen? Varför minskar oftast kvinnans lust? Varför måste mannen dra igång ett helt j-a orrspel för att kvinnan ska låta honom knulla?
    DET SKA JU VARA SOM DET ÄR I INLEDNINGEN AV RELATIONEN, DET ÄR NORMEN!

Ville egentligen inte så mycket, bara dra igång diskussion... Är så trött på kvinnors gnäll här om att dom är trötta pga småbarn, städning, Bonde söker fru och djävulen vette allt det skylls på...

Jag är i en relativt ny relation, vi har varit ihop sen i somras. Jag har en fyraåring på deltid sen en tidigare relation (som sprack för att jag var otrogen pga obefintligt sexliv, där vi trots otaliga samtal aldrig kom nån vart). Jag är 35 år. Direkt i början av relationen så sattes standarden jag talade om tidigare, mycket sex, inget krångel, bara att köra, bägge två njuter... Vi ska nu bli sambos, men jag är livrädd, redan.. ser en liten tendens till minskad lust och mer krångel... Jag tror och hoppas att det är en svacka pga mycket nattjobb från tjejens sida. Hon vet min åsikt om sex och hur mitt behov är... Hon vet oxå att jag aldrig kommer att acceptera för lite sex utifrån mitt perspektiv... Hoppas verkligen detta går vägen...

Kåt, glad o tacksam.

• Svar på tråden varför ändras kvinnans sexualitet med tiden?
  • redneck girl

behöver inte alls bli så , jag är ju ett levande bevis....gift i 19 år nu och vi håller igång .

• Anonym (kåt)
    redneck girl skrev 2010-12-30 20:49:45 följande:
    behöver inte alls bli så , jag är ju ett levande bevis....gift i 19 år nu och vi håller igång .
    Fan vad skönt att höra att nån motbevisar mig
    Det är ju så jag vill att det ska vara... kul för er, och stort grattis!
  • redneck girl

det går inte skylla på trötthet,ungar och fan vet allt i evig tid..det funkar inte .

• Anonym

För att hon får större och större ansvar att ta hand om saker allt eftersom tiden går och barnen växer upp och hon återgår till arbetslivet.
    Och de flesta tjejer brukar i regel bli mammor till sina män i allt högre utsträckning (vilket dödar sexlusten totalt) - d.v.s. planerar vad männen ska göra, vad de ska ha på sig, lagar deras mat, fixar deras hem, köper presenter till deras mammor etc etc.

Tröttheten är inte allt. Jag tror att många tjejer som har fastnat i kvinnofällan känner av ganska mycket bitterhet över sina livsval. Att vara ekonomiskt underlägsen gör en bunden till karlar som man kanske inte ens trivs med. Och även om man bryter sig fri och nöjer sig med en sämre standard finns bitterheten över alla bortkastade år fortfarande kvar.

• Anonym (kåt)
    Anonym skrev 2010-12-30 21:11:14 följande:
    För att hon får större och större ansvar att ta hand om saker allt eftersom tiden går och barnen växer upp och hon återgår till arbetslivet.
    Och de flesta tjejer brukar i regel bli mammor till sina män i allt högre utsträckning (vilket dödar sexlusten totalt) - d.v.s. planerar vad männen ska göra, vad de ska ha på sig, lagar deras mat, fixar deras hem, köper presenter till deras mammor etc etc.

Tröttheten är inte allt. Jag tror att många tjejer som har fastnat i kvinnofällan känner av ganska mycket bitterhet över sina livsval. Att vara ekonomiskt underlägsen gör en bunden till karlar som man kanske inte ens trivs med. Och även om man bryter sig fri och nöjer sig med en sämre standard finns bitterheten över alla bortkastade år fortfarande kvar.
    Men om kvinnor upplever arr ansvaret faller på dem, och att de blir mammor åt sina män..... den enda som kan bära skuld för det är ju kvinnan..... Hon kan säga ifrån, eller helt enkelt inte göra de där sakerna, fixa hemmet, laga maten, köpa presenter osv... Skit i det liksom... ?

Och bitterhet över livsvalet... enkelt sätt att bryta den saken: ändra sitt liv!
  • Anonym

förstår inte det jobbiga i det hela,jag är kvinna snart tre barns mor och jag älskar att ha sex med min man så gott som dagligen (i 12 år),även om jag är trött. Man beöver ju inte göra det så komplicerat. dessutom sover man bättre sen också,en snabbis orkar man

• Anonym

Undrar om det har med kemin att göra? Det är ju som nyförälskelse du beskriver, att man vill ha sex ofta och lätt blir upphettsad. Jag upplevde det med min sambo när vi träffades, jag var helt galen av åtrå (på gränsen till jobbigt, då han inte kände riktigt så starkt...). Tyvärr märkte jag att min lust minskade efter förälskelsefasen. Sex är fortfarande toppen, men jag blir inte sugen bara av att titta på honom....

Så tyvärr tror jag att lusten avtar lite för de flesta, efter förälskelsefasen. Dock är det livsfarligt att gå och vänta på lusten, ju mer sex man har, desto sugnare blir man ju...!

• Anonym (:O)
    Anonym (kåt) skrev 2010-12-30 21:15:03 följande:
    Men om kvinnor upplever arr ansvaret faller på dem, och att de blir mammor åt sina män..... den enda som kan bära skuld för det är ju kvinnan..... Hon kan säga ifrån, eller helt enkelt inte göra de där sakerna, fixa hemmet, laga maten, köpa presenter osv... Skit i det liksom... ?

Och bitterhet över livsvalet... enkelt sätt att bryta den saken: ändra sitt liv!
    Det är väl också mannens ansvar att hjälpa kvinnan att inte hamna i den situationen genom att ta sin del av allt. Eller ska ni bara sitta som slöa paddor och förvänta er att bli serverade allt? Tolkar din ts som att en man inte ens ska behöva bjuda till för att få ligga?
  • Anonym (kåt)
    Anonym (:O) skrev 2010-12-30 21:26:01 följande:
    Det är väl också mannens ansvar att hjälpa kvinnan att inte hamna i den situationen genom att ta sin del av allt. Eller ska ni bara sitta som slöa paddor och förvänta er att bli serverade allt? Tolkar din ts som att en man inte ens ska behöva bjuda till för att få ligga?
    Nej nej, jag ber om ursäkt för om jag framstod så.. jag anser att mannen o kvinnan självklart ska dela på hushållsarbetet på ett jämt sätt, sen kanske man inte ska göra allt tillsammans, den ena parten kanske r bättre på nåt eller tycker det är roligare än den andra, som att laga mat, byta däck och meka med bilen (det är också hushållsarbete)...

Det jag menar är att hushållsarbete och sex är två helt olika saker, dom har inget med varandra att göra.... Man ska självklart dela på allt som ska göras i hemmet, men en kvinnan ska inte använda det som ett vapen för att mannen ska FÅ sex av henne... Hon ska vilja HA sex med sin man, oavsett om det är ett berg av disk eller inte.. det kan man ju ta hand om senare....  
  • copl2
    Anonym skrev 2010-12-30 21:11:14 följande:

Men det där har väl vänts ut och in här på FL; det är lika vanligt att kvinnor tappar lusten i de förhållanden där männen tar hand om allt.
Svar på tråden varför ändras kvinnans sexualitet med tiden?