• Woolla
    Äldre 30 Dec 21:10
    2050 visningar
    3 svar
    3
    2050

    hur får man någon att sluta misshandla? =/

    Hej!
    Jag är då ingen förälder, men en tjej på 17 som inte vet hur jag ska få min 15 åriga bror som har väldigt kort stubin, att inte slå mej för det minsta jag gör fel eller inte lyssnar på hans order. Pappa vet inte längre vad han ska göra då han oftast inte är hemma när de händer. Så nu undrar jag om de finns någon som har några tips hur man kan få min bror att sluta slå.  
     
    Plz hjälp mej!! 

  • Svar på tråden hur får man någon att sluta misshandla? =/
  • Katta8­9
    Äldre 30 Dec 21:43
    #1

    hör av dig till en tjejjour, de vet nog var du kan vända dig. www.tjejjouren.se <--- till höger på sidan står vilka som har jour.
    Hoppas det blir bättre! Ta hand om dig.

  • Äldre 30 Dec 21:56
    #2

    Du ska inte behöva "Få" dig bror att sluta slå dig. Man får inte slå folk, det är olagligt helt enkelt.

    Det här är din pappas jobb att lösa. Han är er förälder. Antingen får han fixa barnvakt åt er så att du int elämnas ensam med någon som slår dig. Eller så får du helt enkelt börja polisanmäla honom. Han är 15 år och straffmyndig, och det han gör är olagligt. "Kort stubin" är ett patetiskt svepskäl för folk att inte uppföra sig.

  • Ananda shake
    Äldre 29 May 23:25
    #3

    rikta ett ordentligt slag mott adamsäpplet på skitungen, när du landat slaget kommer han skjunka till gålvet då grepar du hans arm och vrider den 1/4 varv, nu har du honom i ett arm lås och du kan berätta för honom att om han inte slutar dräga sig mott dig så åker han på stryk sj,
    tro mig även vad alla här säger om terapi och skit så kommer han troligtvis inte svara på det, när det gäller översittare så är det bara att sätta hårt mott hårt. ta mitt ord på det.

Svar på tråden hur får man någon att sluta misshandla? =/