Nynna eller ej
Om en person nynnar o småsjunger och en annan irriterar sig på det o blir galen av o höra nynnandet. Vem är det som har problem?
Om en person nynnar o småsjunger och en annan irriterar sig på det o blir galen av o höra nynnandet. Vem är det som har problem?
Båda har väl problem?
Haha. Skulle spontant säga att den som irriterar sig på det har det största problemet. =)
Ja i en relation så har båda problem då. Handlar väl om att visa hänsyn (åt båda hållen) som med allt annat.
Beror ju lite på situationen också. Kollar den ena på film eller läser en bok etc och så kommer partnern och sätter sig bredvid och nynnar och sjunger "bara för att" så kan jag förstå att man blir irriterad. Men sysslar man med olika saker hemma och den ena nynnar ute i ett annat rum så är det en annan sak kanske. öronproppar kanske...
jag skulle vilja säga den som sjunger (för att skydda mig sj).
okej.. vi säger att min man skulle nynna och småsjunga så blir jag irriterad, då anser jag att det är JAG som har problem.
Sjunger gör väl alla mer eller mindre?
Väljer han att sjunga "jag kan en sång som går dig på nerverna x465" så är det HAN HAN och ENBART HAN som har problem!
Egentligen gäller det min mamma o min dotter. Min dotter älskar att nynna o sjunga o min mamma blir galen av det o tycker att min dotter är nervös som måste hålla på hela tiden. O när jag tänker efter så har min mamma alltid irriterat sig på denna typ av ljud, nagelbitning, knackande mm o idag började jag fundera när hon hela tiden höll på o säga till min dotter som nynnade o småsjöng. Jag störs inte av det o jag sa faktiskt till mamma att jag tyckte att det var hon som hade problem o sen började jag fundera mer på detta...Klart min dotter måste respektera o inte störa men min fundering är på vem som var nervös egentligen....
Jag skulle nog tycka att det var mamman som var nervös i de sammanhangen.
Hur gammal är dottern?
Haha! Känner igen mig!
Maken visslar konstant och ibland blir jag helt galen! Oftast stänger jag dock dörren om mig och bara i sällsynta fall säger jag till (om jag ska sova eller jobba eller så).
Sedan spelar han både gitarr o sax ganska frekvent men det har jag lättare att fördra än detta förbaskade visslande!
Problemet äger vi dock gemensamt även om jag ofta tycker att jag har en ängels tålamod.