• Lite Av Varje

Bamseklubben TIPS?

Ni har säkert haft med bamseklubben innan, men hittar faktiskt inte:)
    I så fall ber jag om ursäkt!

Men jag skulle vilja ha lite tips? Hur går det till?
    Vi ska åka till ett femstjärnigt hotell i Thailand nästa januari på bröllopsresa,
    vår dotter då 3,5 år ska självklart få följa med. Hon älskar bamse!
    Dom har en bamseklubb på hotellet och jag har tagit del av lite information men det står inte mycket förutom att dom är där 2 timmar varje dag i veckodagarna.
    Det är för barn mellan 3-6 år.

Det är säkert olika från plats till plats också.. Men kan ni berätta lite om hur det varit för er med bamseklubben? Hur gamla har era barn varit?
    Får man som förälder vara med en liten stund första gången? Man lämnar väl bara inte barnet där på en minut och sticker sen? Första dagen? känns konstigt i så fall.

Alla tips och råd är välkomna:)

• Svar på tråden Bamseklubben TIPS?
  • Lite Av Varje

Ingen av alla som varit inne och läst? :(

Fast det kanske inte är så vanligt som jag tror då.. Fast det verkar ha funnits väldigt länge..

• Jagsjälv

Min son var med i Bamseklubben i Egypten när han var 5 år. Vi "skrev" in honom dag ett och kollade in lokalen och personalen. Dag två var det dags att lämna honom. Det gick bra och de har ju mobilnumret om det skulle vara något.
    De gjorde olika saker varje dag. Skattjakt, djungelgympa mm. Det var ansiktmålning,promenader, de lekte sjörövare, promenader, målning, glass mm. Han tyckte att det var väldigt roligt, då vi åkte själva utan någon att leka med för honom. Skönt för mig som var gravid och trött och kunde sova som en liten gris i solstolen ...

Vi var helt klart nöjda med Bamseklubben!

• Lite Av Varje

Tack så hemskt mycket för ditt svar:)
    Skönt att höra att man fick gå dit och titta lite första dagen, Det är mest de jag oroar mig över. och att dom har våra mobilnr känns ju med helt okej!
    Om det går vägen och hon har jätteroligt där så är det skönt för oss med ju, då kan man få koppla av en liten stund om dagen bara vi två. Fantastiskt!

Jag tror personligen det är ganska trist att bara bada i 14 dagar med mamma och pappa och inte göra annat. Så det blir nog roligt med andra barn och lite lekar ett par timmar då och då..

Men om dom är nära någonstans och leker så kan hända att jag sitter en bit ifrån och tittar på en stund, känns ju lite tryggare i början :)

• Jagsjälv

Och sen så är det minidisco, Bamses frukostparty, Vargens vattengympa och grejer...
    Anmäl henne i alla fall. Om hon inte vill eller att det inte funkar är kanske en smäll ni får ta. Då har ni fått en rygga och t-shirt för pengarna...

• Lite Av Varje
    Jagsjälv skrev 2011-01-01 18:56:14 följande:
    Och sen så är det minidisco, Bamses frukostparty, Vargens vattengympa och grejer...
    Anmäl henne i alla fall. Om hon inte vill eller att det inte funkar är kanske en smäll ni får ta. Då har ni fått en rygga och t-shirt för pengarna...
    Låter verkligen jättemysigt :)
    Vår dotter är inte så blyg av sig alls, pratar gärna med sånna hon inte känner. Kan dock vara jobbigt ibland men ibland skönt med.. Hon älskar även bamse :)
    Fast det är ju ändå ingen garanti på att hon kommer vilja vara med i bamseklubben utan mamma och pappa - man VET ju aldrig när det gäller barn,

mne det är ju också bara 450 kr och jag tycker att det är värt att prova i alla fall! Skulle vara så skönt med någon soltimme på dagen själv när man nu är på semester, och som du säger, vi får ju ändå t-tröjan och ryggsäcken och kepsen :)
  • qlurig

Vi åker på fredag till teneriffa men mina tvillingar på 3 år.
    Jag har samma funderingar som dig men antar att det komemr gå bra.
    Kan berätta när jag kommer hem hur det var..*L*

Ryggan, t-shirten och kepsen var en hit här hemma iallafall och så skickade ju bamse en resedagbok åt dem oxå så de är laddade...

Mamma till Prinsessan Nova och Prinsen Oliver 07-10-01
  • Cillalilla

Bamseklubben är toppen!
    Personalenär oftast väldigt gulliga och pedagogiska.
    Vi var med typ 5 min första dagen och kollade läget, sen när vi såg att sonen inte brydde sig om oss längre och började leka med alla saker och kompisar så gick vi.
    Han har varit med i klubben 2 ggr och lika nöjd har båda han och vi varit varje gång!
    Kostar så lite och ger så mycket!
    Hittar lite kompisar och även vi föräldrar lär ju känna lite andra vuxna man kan snacka lite skit med.

Ha en skön semester!!!

• Lite Av Varje
    qlurig skrev 2011-01-04 13:17:15 följande:

Vi åker på fredag till teneriffa men mina tvillingar på 3 år.
    Jag har samma funderingar som dig men antar att det komemr gå bra.
    Kan berätta när jag kommer hem hur det var..*L*

Ryggan, t-shirten och kepsen var en hit här hemma iallafall och så skickade ju bamse en resedagbok åt dem oxå så de är laddade...

Roligt det låter:) ååh vill med utomlands nu!
    Du får VÄLDIGT gärna skriva och berätta hur det gick:) treåringar är ju lite i det minsta laget så jag är väldigt nyfiken på hur dom tar det:) Och hoppas att min (då) treåring kommer ta det bra:D
    Lycka till i alla fall!
  • Lite Av Varje
    Cillalilla skrev 2011-01-04 13:30:10 följande:
    Bamseklubben är toppen!
    Personalenär oftast väldigt gulliga och pedagogiska.
    Vi var med typ 5 min första dagen och kollade läget, sen när vi såg att sonen inte brydde sig om oss längre och började leka med alla saker och kompisar så gick vi.
    Han har varit med i klubben 2 ggr och lika nöjd har båda han och vi varit varje gång!
    Kostar så lite och ger så mycket!
    Hittar lite kompisar och även vi föräldrar lär ju känna lite andra vuxna man kan snacka lite skit med.

Ha en skön semester!!!
    Roligt att höra att ni var nöjda :D
    det ser riktigt roligt ut med bamseklubben (nästan så man vill vara med själv) ;)
    Hur gamla var er son då? :)
    Som du säger så är det ju roligt att dom får lite kompisar med och inte bara behöver leka med mamma och pappa:)
Svar på tråden Bamseklubben TIPS?