• Chanel

Antivirusprogram till ny dator med Windows 7

Har hört att ny dator med Windows 7 inte behöver något antivirusprogram, stämmer det?

• Svar på tråden Antivirusprogram till ny dator med Windows 7
  • Vetallt

Du behöver inte ha något antivirusprogram oavsett operativsystem. Det beror ju på vilka risker du vill ta.

• Veritaslux

Njae, det vet jag inte om jag håller med om. Men det beror ju såklart vad du gör på nätet...

Jag använder Avast gratisversion av antivirusprogram och är supernöjd.

http://www.avast.com

• nodo

Ähum..! Om du köper en ny dator med windows 7 så får du garanterat ett virusprogram med. Det vanligaste är Norton och det har man gratis i 60dgr med full funktion. Sen är det bara att förlänga "abonnemang" med sitt kreditkort, för ett riktigt antiviruspogram måste man ha oavsett " vad man håller på med" för eller senare så får man nått skit på datorn. Sen har ju Windows 7 inbyggda säkerhetsfunktioner, men som inte anses räcka av dom som gör datorerna så man skickar alltid med alternativ nu förtiden.

11:46 2010-12-31
  • Stealth
    nodo skrev 2010-12-31 11:47:26 följande:
    Ähum..! Om du köper en ny dator med windows 7 så får du garanterat ett virusprogram med. Det vanligaste är Norton och det har man gratis i 60dgr med full funktion. Sen är det bara att förlänga "abonnemang" med sitt kreditkort, för ett riktigt antiviruspogram måste man ha oavsett " vad man håller på med" för eller senare så får man nått skit på datorn. Sen har ju Windows 7 inbyggda säkerhetsfunktioner, men som inte anses räcka av dom som gör datorerna så man skickar alltid med alternativ nu förtiden.
    Fast security essentials räcker gott och väl, det är lika bra som Norton, avast osv fast gratis.
  • Tradegy
    Stealth skrev 2010-12-31 12:07:07 följande:
    Fast security essentials räcker gott och väl, det är lika bra som Norton, avast osv fast gratis.
    Agree
  • Veritaslux

Avast är gratis också. Grundskydd för privatbruk!

• CinnamonGirl

AVG är gratis och fungerar jättebra!

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Stealth
    Stealth skrev 2010-12-31 12:07:07 följande:
    suck, syftningsfel för mig. lika bra som norton fast gratis, ska det stå sen la jag till AVG oh avast.
    avg och avast är gratis med.
  • c0ol
    Stealth skrev 2010-12-31 18:14:45 följande:
    suck, syftningsfel för mig. lika bra som norton fast gratis, ska det stå sen la jag till AVG oh avast.
    avg och avast är gratis med.
    Nu är väll microsoft security essentials bättre än de du nämner, både enligt de testar som gjorts och enligt mina egna tester :) 
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • Stealth
    c0ol skrev 2010-12-31 19:14:26 följande:
    Nu är väll microsoft security essentials bättre än de du nämner, både enligt de testar som gjorts och enligt mina egna tester :) 
    jo men säger man att det är bättre så blir det ramaskri på familjeliv, jag duiskuterar hellre religion än microsoftprodukter på familjeliv
  • Tradegy
    Stealth skrev 2010-12-31 19:16:03 följande:
    jo men säger man att det är bättre så blir det ramaskri på familjeliv, jag duiskuterar hellre religion än microsoftprodukter på familjeliv
    Jag använder Microsofts Security Essentials för att experttester samt egen erfarenhet säger att det är bättre
  • Stealth
    Tradegy skrev 2010-12-31 19:25:41 följande:
    Jag använder Microsofts Security Essentials för att experttester samt egen erfarenhet säger att det är bättre
    Ja, tyvärr lyssnar inte alla på argument där du kan styrka det du säger. Det är tydligen ölite känsla i att skydda sin data "jag tror" eller "min kompis säger" är fullt valida argument i många debatter
Svar på tråden Antivirusprogram till ny dator med Windows 7