• mantaray

Flyga med förkylda barn

Hej,

På måndag ska vi iväg på långresa och nu har båda barnen blivit förkylda med hosta, lite feber och snuva

Någon som har tips om hur man kan underlätta flygningen för dem? De är förresten 15 månader och 4 år gamla.

NÅgon som har erfarenhet av att flyga med förkylda barn? Fick de mycket ont i öronen? Antar att det är mest när man går ner för landning som det gör ont.

• Svar på tråden Flyga med förkylda barn
  • Helena77

Ge dom nässpray...börja redan ett par dagar innan ni åker och ge dom även en dos en liten stund innan ni åker.
    Ge dom tuggummi eller nåt att tugga/suga på för att minska trycket.

• Jamieolivia

Öronen kommer att göra mycket ont vid start och landning! Vår dotter och även jag och min man hade förkylning i kroppen och det gjorde satans ont. det är svårt att göra nåt åt det. Bara härda ut. Vi testade att tugga på nåt, att trycka på öronen, att hålla andan och blås...

• Tigerwoman

Båda mina barn har varit förkylda flera gånger när vi flugit och vi har aldrig märkt att de har haft ont av det, tror det beror lite på hur långt inne i huvudet/bihålorna slemmet sitter. Men ge nässpray (alternativt droppar till den lilla) innan start och framför allt innan landning (det är då det brukar vara värst).

Svar på tråden Flyga med förkylda barn