Jag är en stolt nykter alkoholist!
som lever tillsammans med min sambo som e icke beroende men snäppet medberoende..
Jag går på AA och Na och det hjälper mig.
Har vart med i programmet i 3 år nu och har vart på ett behandlingshem.
visst har jag tagit återfall många ggr men det gör mig bara starkare och mer asky till sjukdomen.Giftet. konsekvenser får juh ingen vanlig människa som dricker jo kan hända men inte varje gång. Några av mina konsekvenser genom åren har varit arbetslös, hemlös, spruckna förhållanden , förlorat vänner, pank, abstinens, och gud vet hans moster.
I dag är jag nykter men resan hit har vart lång och hela livet e en resa men bara jag gör det jag blir rekomenderad så kommer jag leva ett bra liv, det handlar inte bara om att nyktra upp utan sen e det och arbeta med sina karaktärs defekter och det gör man inte på en hand vändning, jag tar hjälp av en terapute och ältar min sjukdom barndom och annat som e aktuellt och det tackar jag gudarna för att jag tog emot, jag har blivit lugnare i mig själv kan hantera situationer helt annorlunda tänker inte på sprit i varje motgång jag är ärligare och defenetivt "rikare" jag har vänner i gemenskapen och gamla vänner återtar kontakten med mig, belöningarna rullar in, har ett jobb och ett fint hem en trygg bas, en underbar flickvän och ett underbart liv. Jag har skaffat sponsor nygligen och det var inte en dag för sent..
att fråga om någon vill bli ens sponsor kändes som att fråga chans haha ärligt!
Det finns så många som har okunskap om alkoholism och som bara ser sjukdomen och inte personen bakom det e tragiskt för alla tillfriskande alkoholister som jag har träffat har ett renare hjärta och den godaste själen! och framför allt ärligaste!
senare i livet ska jag hålla föredrag om alkholism och senare ska jag själv bli en sponsor. :)
Ha det så bra och tack för att ni tog er tid
Gott nytt år
Jissna