• Anonym (Undrande)

Må dåligt då man hoppat över mensen?

Jag har ätit p-piller (samma sort neovletta 28) sen 2008. Inte haft något problem alls med dem utan trivs riktigt bra.

har några gånger hoppat över mensen men inte haft några problem alls.
    Men nu har jag "problem"
    Jag känner mig illamående av och till, brösten gör ont lite av och till och nu mensvärk :/

Är det någon mer som mått "dåligt" av att ni hoppat över mensen? Det blir ju ett extra överskott av hormoner i kroppen (tror jag) då man fortsätter att äta p.pillerna utan uppehåll för mensliknande blödning)

Men det här är ju bara irriterande

• Svar på tråden Må dåligt då man hoppat över mensen?
  • Anonym (Undrande)

*puffar lite*

• Menhir

Jag använde Neovletta i ca 14 år. Siste 5-6 åren hoppade jag över mensen nästan helt och tog ofta 5-6 kartor på raken. Jag pratade också med min gynekolog som inte hade något att invända mot det, man håller kroppen på samma hormonhalt hela tiden, bara (vilket ju egentligen borde vara bättre för kroppen än att skifta hormonhalt).

Efter 5-6 kartor fick jag ibland en mellanblödning och passade på att få mens då.

När jag i somras slutade med p-piller fick jag dock massor med symtom - brösten var tex så ömma att jag fick sova med bh - och gu´nåde den som rörde vid dem!

• Anonym (Undrande)

Konstiga är att jag ju fortfarande äter pillrena. Kan ju förstå om man får biverkningar då man slutar med dem efter lång tids användande.
    Såg att jag är på rad 2 (på måndag rad 3) på kartan. Så det är ju konstigt att jag ska känna "mens symptom" nu..

• Menhir
    Anonym (Undrande) skrev 2011-01-01 13:28:04 följande:
    Konstiga är att jag ju fortfarande äter pillrena. Kan ju förstå om man får biverkningar då man slutar med dem efter lång tids användande.
    Såg att jag är på rad 2 (på måndag rad 3) på kartan. Så det är ju konstigt att jag ska känna "mens symptom" nu..
    Om inte jag missminner mig innehåller alla Neovlettapiller (utom dina 7 sockerpiller) samma hormondos, du kan alltså ta tabletterna i vilken ordning du vill (utom sockerpillren som sagt), veckodagarna som står på baksidan är bara för att du som användare ska ha bättre koll och ínte missa någon dag.
  • Anonym (Undrande)

Jo det vet jag att jag kan.
    Menade mer att jag hade kunnat förstå att jag skulle ha mens"symptom" ifall jag hade varit på rad 1 i kartan. Eftersom det egentligen var mening att jag skulle ha mens den veckan men hoppade över den.
    Men förstår inte att mina mens symptom kommer nu när jag nästan är på rad 3 i kartan.
    och jag brukar aldrig ha några menssymptom förrän dagen innan "mensliknande blödningen" kommer.

det är därför jag undrar om någon mer mått "dåligt " av att man hoppar över mensen en månad. har ju som sagt aldrig mtt dåligt eller märkt någonting förrän denna månad.

Svar på tråden Må dåligt då man hoppat över mensen?