• Pearl

Fladdermus i barnens rum!!!!

Fy jag är helt skakis! 
    Såg att ena hunden stod och lyssnade utanför dörren till barnens rum. Så jag tänkte att jag kanske råkat stänga in katten eller nåt. Vill ju inte tända i taket utan använder mobilen som ficklampa. När jag och hunden kommer in i rummet så hör jag ett konstigt ljud. Så på mattan ser jag en mörk form. Herregud!!! En fladdermus!!! Hur får jag ut den?? Och hur 17 har den kommit in här??
    Lyckas iaf fånga den i en skokartong och släppa ut den. Men fy vad läskigt det var. Jag vet att den säkert är lika rädd som jag, men man får ju panik. Tänk om den flugit upp på barnen. 

• Svar på tråden Fladdermus i barnens rum!!!!
  • Rockabilly

Va glad över att du fick ut den! Kom la in på ngt konstigt vis, kanske i nåns kläder.. Eller om ni har öppnat fönstret.

• Pearl
    Rockabilly skrev 2010-12-31 20:55:33 följande:
    Va glad över att du fick ut den! Kom la in på ngt konstigt vis, kanske i nåns kläder.. Eller om ni har öppnat fönstret.
    Det enda jag kan komma på är att den tagit sig in genom ventilen. Så den är stängd nu! 
  • Thursday

Jag vaknade av ett komstigt ljud en natt, och när jag tände lampan var det en fladdermus som flög runtruntrunt i sovrummet. Jag skrek som en tok och tog skydd under täcket. Den enda hjälp jag fick av maken var att han fascinerad satt och studerade den tills den flög ut. Karlskrälle.

• Pearl
    Thursday skrev 2010-12-31 21:14:38 följande:
    Jag vaknade av ett komstigt ljud en natt, och när jag tände lampan var det en fladdermus som flög runtruntrunt i sovrummet. Jag skrek som en tok och tog skydd under täcket. Den enda hjälp jag fick av maken var att han fascinerad satt och studerade den tills den flög ut. Karlskrälle.
    Ja nu har jag ju ingen karl att ta hjälp av, så det var ju bara att bita ihop och få ut den lille rackaren. 
  • namera

En vän till oss upptäckte plötsligt en dyngsur fladdermus i duschen.

Skönt att du fick ut den lille kraken!

* Jacob 2010-08-04. Älskade lille prinskorv! * Liten BF 2011-07-27 *
  • Pearl
    namera skrev 2010-12-31 21:22:41 följande:
    En vän till oss upptäckte plötsligt en dyngsur fladdermus i duschen.

Skönt att du fick ut den lille kraken!
    Ja jag hade lite panik där ett tag, men det gick rätt lätt att få i den i skokartongen. Nu tänker jag mest på att den kanske fryser där ute. Trodde inte de var aktiva på vintern. Att de låg i dvala eller nåt. 
  • fru edinge

Fy fan va läbbigt..måste dock fråga, vart ni bor..är lite bojor nu och börjat kolla lverLlt..

• Pearl
    fru edinge skrev 2010-12-31 21:31:09 följande:
    Fy fan va läbbigt..måste dock fråga, vart ni bor..är lite bojor nu och börjat kolla lverLlt..
    Vi bor utanför kristianstad. I en liten by på landet. 
  • Rockpotäten

Stackarn! Måste ju vara jättekallt för den nu. :( Förstår att du blev rädd (även om jag själv inte skulle ha blivit det utan mer nyfiken) men kan inte låta bli att tycka synd om den...

• Themis

När vi bodde i K-stad hade vi fladdermöss boende i ventilen till skafferiet i hyreshuset, flera år i rad. Kom de för långt in i inluftkanalen (nätet framför var trasigt) så ramlade de ner i den lodräta trumman i skafferiet och så fick vi plocka ut dom och slänga ut dom från balkongen igen.

Kolla ert hus så ni inte har mysiga ingångar där de kan bo och dratta in.

Handskar och en handduk eller tygstycke rekommenderas vid infångande av fladdermöss, för att undvika smittor/bett.

• Apocalypso

Stackaren, de ska vara i dvala så här års så du hade garanterat ihjäl den genom att slänga ut den. Gråter

• Pearl
    Apocalypso skrev 2011-01-01 03:54:32 följande:
    Stackaren, de ska vara i dvala så här års så du hade garanterat ihjäl den genom att slänga ut den. Gråter
    Ja jag visste inte vad jag skulle göra. Det första som jag tänkte var ju bara att få ut den från huset. Jag fick väl lite panik. 
  • Pearl
    Rockpotäten skrev 2011-01-01 03:09:38 följande:
    Stackarn! Måste ju vara jättekallt för den nu. :( Förstår att du blev rädd (även om jag själv inte skulle ha blivit det utan mer nyfiken) men kan inte låta bli att tycka synd om den...
    Ja jag tycker med synd om den, men fick ju panik och ville bara få ut den. Jag hann inte tänka så mycket när det hände. 
  • Pearl
    Themis skrev 2011-01-01 03:33:27 följande:
    När vi bodde i K-stad hade vi fladdermöss boende i ventilen till skafferiet i hyreshuset, flera år i rad. Kom de för långt in i inluftkanalen (nätet framför var trasigt) så ramlade de ner i den lodräta trumman i skafferiet och så fick vi plocka ut dom och slänga ut dom från balkongen igen.

Kolla ert hus så ni inte har mysiga ingångar där de kan bo och dratta in.

Handskar och en handduk eller tygstycke rekommenderas vid infångande av fladdermöss, för att undvika smittor/bett.
    Ja jag får väl kolla ventilen i barnens rum. Men förstår inte hur de kommer in där heller. För det är inget hål på utsidan. Huset är helt täckt med spiktegel. Men de kan kanske åla sig in under på något sätt. 
  • Pearl
    OdinsTrueSon skrev 2011-01-01 01:47:12 följande:
    Batman ju...Cool
    jo, men inte behöver han väl komma och skrämma mig på det viset.
  • OdinsTrueSon
    Pearl skrev 2011-01-01 12:22:47 följande:
    jo, men inte behöver han väl komma och skrämma mig på det viset.
    nä, de e väl förvisso sant...
Svar på tråden Fladdermus i barnens rum!!!!