Tips på bra bilköp för runt 100000 kr.
Vill ha tips om bra bilköp i prisklassen runt 100000 kr,det ska vara en kombimodell. Just nu har vi en gammal volvotrotjänare som behöver få vila lite emmellanåt
Vill ha tips om bra bilköp i prisklassen runt 100000 kr,det ska vara en kombimodell. Just nu har vi en gammal volvotrotjänare som behöver få vila lite emmellanåt
Vi funderar på en hundai( hur det nu stavas...)Santa fe. De är otroligt rymliga. Men drar rätt mkt bensin tror jag.
En V70 är en klockren bil. Billig att serva och i reservdelar. Santa feen är väldigt högvarvig och har dåligt botten drag det ger den höga bränsle kostnaden. Har provat många olika bilar och bu kommit fram till för min del är Volvo bäst. Testade att äga en BMW förut bara delarna för att serva bromsarna till ett däck gick på 4850:- till V70 kunnat jag serva bägge bakhjul för samma summa.
V70
www.blocket.se/uppsala/Jaguar_X_Type_2_0D_130hk_Executive_Kombi__lad_30862458.htm&w=3
Bra mellanstor kombi som drar lite. Inte särskilt dyr att reparera och äga. Dessutom riktigt bra betyg i biprovningens statistik för 5 år gamla bilar, 20 placeringar före bästa Volvon (V50) tex. Dessutom är den snygg och annorlunda, våga sticka ut lite!
Det beror ju helt på vad ni är ute efter? En kombi säger inte så mycket....
Det finns ju Volvo V70 som sagt.
Saab 9-5 kombi (bekväma att köra och rymliga).
Ford Mondeo kombi (största kombiutrymmet om jag inte minns fel).
Mer prisvärda (och något mindre):
Skoda Octavia Kombi
VW Golf kombi
Toyota Avensys Kombi
Det bästa är om ni kikar runt och ser vilken årsmodell ni får för de pengar ni tänkt att lägga, samt provkör så många så möjligt, tills ni hittar något ni tycker passar.
Vart bor du? Vilka verkstäder bor du nära? (honda, volvo o dyl) Vad är priorittet? Rymlig? Bensinsnål? Fyrhjulsdrift?
Nu har vi en volvo 945 som gått nästan 33000 mil,årsmodell 94. Har varit jättenöjd med volvon som vi haft i snart 12 år, men vill nog gärna ha någon mindre. Har kollat runt lite men finns ju så mycket att välja på. När det gäller verkstäder finns nog de flesta stora märkerna i närheten. Har kollat lite på toyota corolla. Är ju inte helt fel om den är relativt bensinsnål
Vad är dåligt bottenddrag?
Jag kan klart rekommendera Skoda
El chrysler bra bilar vilket som. Dock är chryslern lite dyrare att reparera.
Men Skoda är en fantastisk bil på alla sätt
Går precis varit i samma sits. Vi letade bränslesnål kombi. Ville inte ha bensindriven bil. Och inte äldre än 2007 Har 2 dieselbilar innan. Förstahandsvalet skulle varit en skoda octavia kombi diesel men har inte hittat nån i rätt prisklass som inte gått för långt. Tillslut fastnade vi för vw touran biogas som vi hittade i närheten. Men det är svårt, en riktig djungel! Gör nån lista med krav och vad ni absolut inte kan tänka er. Typ inte äldre än 2006, ska ha drag, miljöbränsle... etc
Vi har en Volvo V50, flexifuel. Jättenöjd.
(Vår är en 2009 och därför lite dyrare än vad som efterfrågades av TS, men det kanske finns äldre årsmodeller lite billigare..)
På mölndalsbilkonsult ab har de billiga bilar, vi köpte vår saab 9-5 spotcombi -07 för 120000 där. Ska försöker ligga billigast i sverige.