Hej, Är det någon som är kunnig om sjukdomen ALS?
Hej, Jag har nu i en månad haft problem med kroppen. Kroppen är orkeslös, känns som musklerna blivit dåliga. Ibland är hela kroppen svag, då orkar jag inte ens ta upp mig ur sängen. Dagen efter kan jag känna mig bättre och då sitter bara svagheten i ett ben eller arm. Så håller det på hela tiden. Just nu är endast min vänstra arm svag, samt att det är en ilande smärta i den och rycker till då och då. Har även små muskelryckningar lite då och då i hela kroppen. Har varit hos läkaren och tagit prover vilka har varit bra. Har tid till en neurolog om 3 veckor, men väntan känns så lång och påfrestande psykiskt. Har googlat efter mina sympton (vilket är jätte dumt, jag vet) Men då har jag kommit in på ALS sidorna, och där står det att ALS kan börja med att musklerna blir svaga och muskelryckningar bland annat... Så min fråga är att om man får ALS, när man väl blir svag tex i ena benet blir det sämre hela tiden? Eller kan det som i mitt fall bli bättre från dag till dag och sen plötsligt försämras igen....? Hoppas nån av er är kunnig inom detta och kan hjälp mig. Tusen tack i förväg