• Heléne85

Gravid v.33 ont vid naveln

Jag är gravid i v.33 och i några timmar nu har jag haft ont lite ovanför naveln. Vet inte om det kan vara bebis som ligger och trycker emot men det är jätte ömt när jag nuddar där och när jag böjer mig fram så gör det ont.
    Någon annan som varit med om liknande,vad är det?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravid v.33 ont vid naveln
  • Kerstin W

Jag var jätte öm runt naveln i flera veckor. Vet inte exakt vad det berodde på men förmodligen  inget alvarligt.

• Kerstin W

Nej det gjorde jag inte. Men varför inte slå henne en signal om du oroar dig! Det tycker jag är helt rimmligt:) Jag brukade lägga en varm vetekudde på magen. Det kändes skönt tyckte jag och lättade liksom lite på trycket. Sen kom jag just på att en kompis till mig berättade att hennes navel liksom vände sig utåt och att hon fick tejpa över den för att det skavde så mycket och hon inte tålde synen. Men det var absolut inget farligt.

• Clotilda

Det kan vara ett blåmärke på livmodern. Inte helt ovanligt att man får sånna när det ligger någon och sparkar där inne.

• Heléne85

Jag ringde till förlossningen och frågade vad det kunde vara och hon kunde inte svara på det men trodde nog precis som jag att det är bebis som ligger och trycker på.

Jag har fortfarande lika ont som tidigare idag och nu även när jag inte rör på magen,det liksom sträcker lite.

Skulle kanske kunna vara ett blåmärke på livmodern precis som Clotilda skrev.

• anju79

Jag ahde precis så som du beskriver och min bm förklarade det som att det blir invändiga blåmärken pga barnets sparkar/rörelser. Är helt normalt:)

• Cloudy

Troligen navelbråck. jag har så ibland och det är inte så trevligt om man säger så. Försök att trycka in naveln lite för att se om det blir bättre.

• Heléne85

När jag vaknade idag så va smärtan borta,jätte konstigt men skönt att slippa den :)

• Marreboll

jag har oxå haft ont vid naveln och gjort ont när jag sträcker mig eller böjer..så det hör nog till !

Svar på tråden Gravid v.33 ont vid naveln