Kära 13-åringar :-)
Hej!
Jag är en trebarnmamma, har tre söner, 3, 13 och 16 år.
Nu börjar jag känna mig som en gammalmodig tantmamma, haha!
Jag har som sagt två tonåringar, den äldsta har precis nu börjat vara ute och ränna lite på kvällarna, men sköter sig väldigt bra! Sen har jag en 13-åring som har gått och skaffat sig en tjej som är lika gammal, båda går i 7:an.
De är så kära och träffas då och då, då ligger dom gärna i hans säng och tittar på film och säkert lite annat också.
Nu känns det som jag inte riktigt kommer ihåg vad jag själv gjorde när jag var ung, men inte hade jag börjat med killar, lite sen var jag nog....
Men jag målar upp värsta senariot, att de ska börja med saker jag tycker dom är för små för, sex till exempelt. Jag har småpratat lite med honom och även kommit in på att sex är något man inte har förrän man blir äldre, lagen säger 15 år. Han bara skrattar och skakar på huvudet och tycker säkert jag är skitknäpp.
Att hångla och pussas lite är kanske normalt, men ändå så känner jag att de inte är så gamla......
Är jag lite efter och gammalmodig?!
Vad har ni själva för erfarenheter vad gäller liknande saker, berätta gärna och lugna en undrande toårsmamma
Tack på förhand!
Ps, hade lagt in det här under en annan rubrik, men tror den passar bättre här