• andypandyy

Namnet August!

Vad tycker ni om namnet August?? Motivera gärna!!

• Svar på tråden Namnet August!
  • Jempajenny

Jättefint! Mitt förstahandsval till pojknamn, men tyvärr gillades det ej av sambon. Dessutom kanske det är lite väl likt storasysters namn...

Men det är så fint! Kör på det! Glad

♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • thelifesaviour

Jag gillar det! Vi hade det som förslag ifall Stina skulle varit en pojke, det är ett himla fint namn! :)

• karilee73

Jätte vackert. Min sons andranamn

• 86an

Min stora kille heter August. Så jag tycker självklart att det är ett jätte fint namn:)

• strumpis

Tycker jättemycket om August och funderar själv på det. Frågan är bara hur det funkar internationellt, det blir ju ändå augusti på engelska. Är det något som kan bli konstigt eller som man kan bli retad för? Vad tror ni?

• spöke
    strumpis skrev 2011-01-04 22:41:17 följande:
    Tycker jättemycket om August och funderar själv på det. Frågan är bara hur det funkar internationellt, det blir ju ändå augusti på engelska. Är det något som kan bli konstigt eller som man kan bli retad för? Vad tror ni?
    Man kan bli retad för det mesta. Att heta samma sak som en månad funkar ju för de som heter Maj, Juni etc.  

Kan tänka mig att barn tycker det är roligare att sjunga "August och Lotta"-sången isf. Inte heller så farligt...

Tycker absolut inte att du ska tveka. August är ju jättefint! 
  • andypandyy
    strumpis skrev 2011-01-04 22:41:17 följande:
    Precis det jag har funderat på oxå... Har tänkt att jag vill ha ett namn som funkar internationellt. Inga problem att uttala det på engelska men det är ju inte direkt ett namn där....Eller?
  • spöke
    andypandyy skrev 2011-01-06 11:40:12 följande:
    Precis det jag har funderat på oxå... Har tänkt att jag vill ha ett namn som funkar internationellt. Inga problem att uttala det på engelska men det är ju inte direkt ett namn där....Eller?
    Det är ett gammal romerskt namn, så det funkar i många länder...
Svar på tråden Namnet August!