• Borås man

Trött på frugan

hej på er
    har jätte stor problem med min fru,hon är jätte envis och hon sitter vid datan nästan hela dagen spela poker eller titta på film ,såfort jag kommer från jobbet  jag är mycket trött och hungrig hon alldrig fråga mig om jag är hungrig eller nåt jag måste själv fixa matt hon bryr sig inte om mig alls hon bara tänka på sig själv ,jag gilla sex när jag kramar henne hon säger jag vill inte göra ngt är trött osv ,så hon hitta på massa saker ..
    Jag är mycket trött på henne undrar om det finns en sån kvinna eller det är bara min tur ??
    Snälla kan ngn hjälpa mig vad ska jag göra med henne ?vi har barn tillsammans och det jag accepterar bara för barnen skull annars om vi hade ingen barn jag skulle aldrig orka med henne ,så fort bilr ngon mellan mig och henne hon säger jag ha skilsmässa ,jag är mycket mycket trött vet inte vad ska jag göra det???

MVH
    borås man

• Svar på tråden Trött på frugan
  • amina22

Hej men förklara för henne hur du känner prata med henne, Du jobbar ju så klart att hon ska fixa maten, Jag kanb förstå att det är jobbigt

• beccagranen

Prata med henne, ibland tappar man bort sig själv och inte inser hur man själv beteer sig. Jag fick också en väckarklocka där jag insåg att jag väldigt ofta smat undan från familjen och satt vid datorn, ville inte mysa med maken och var för trött för att ha sex etc. Värts av allt var väl att jag ofta var grinig och spydig, vilket jag inte tänkt på tidigare. Jag insåg det själv, men ibland behöver man få en väcklarklocka innan det går för långt. Nu har jag hittat tillbaka till mitt gamla glada jag, där vi konverserar ihop vid middagen och sitter och myser i soffan tillsammans och pratar om det är något som är fel etc. men vad du än gör kom inte med klagomål och pikar, då blir det nog bara värre. Fråga henne hur hon mår, om det hänt något etc. och går därifrån och utveckla det mer hur du upplever henne.
    Sen tycker jag inte du kan kräva att maten ska st serverad när du kommer hem, de flesta arbetar och kommer hem hungriga och lagar middag. men ni kan ju laga den ihop, eller köra varannan dag?

• Borås man

jag har försökt och för klara för henne hur det känns när ngn gör så mot den andra men problemet hon har ett hjärta som sten hon bryr sig inte om ngt ,det gör mig jag blir arg eller ledsen,sedan jag vill inte hon ska hämta frm matten till mig men jag vill bara hon ska fråga eller hur?en sak til glömde jag och skriva hon är en sån person hon gillar inte och städa eller diska det måste jag göra själv annars hon vill inte göra det..

• beccagranen
    Borås man skrev 2011-01-01 19:39:50 följande:
    jag har försökt och för klara för henne hur det känns när ngn gör så mot den andra men problemet hon har ett hjärta som sten hon bryr sig inte om ngt ,det gör mig jag blir arg eller ledsen,sedan jag vill inte hon ska hämta frm matten till mig men jag vill bara hon ska fråga eller hur?en sak til glömde jag och skriva hon är en sån person hon gillar inte och städa eller diska det måste jag göra själv annars hon vill inte göra det..
    Men varför måste hon bemöta dig i dörren med ett påklistrat leende och fråga om du är hungrig varje dag? Du är ju liksom inget litet barn, alla kommer väl hem trötta och hungriga efter en arbetsdag?
    Har hon alltid flytt städandet eller har det kommit med tiden? Det är väl inte många som tycker det är roligt att städa, men att ha rent. Man gör vissa saker för att man måste eller för att det känns bra när det är klart, Och att behöva instruera en vuxen människa att man måste hålla orning efter sig är nästan menlöst, sånt kommer oftast hemmifrån. Så alternativet är väl att göra som för barn, ett schema?
Svar på tråden Trött på frugan