• KRSn

Lugn bebis i magen = lugn bebis utanför??

Kan man lite "räkna med" att ett lugnt barn i magen blir ett lugnt barn utanför?
    Hur mycket följer barnet sina rutiner som det hade i magen?

Vår är t.ex väldigt lugn, har varit hela graviditeten, inga direkta sparkar som smärtat,
    det är mer att den vänder på sig och buffar runt, plus att den ger gensvar på en knuff.

Den är gärna vaken vid fyra, fem på morgonen och lever runt lite, för att sen somna
    och vi kan sova ganska gott till nio, kan man räkna med ungefär samma sovrutiner?

Hur upplever ni att era barn är utanför magen, jämfört med hur den var i magen?

Jag är i vecka 37 nu, för övrigt.

• Svar på tråden Lugn bebis i magen = lugn bebis utanför??
  • Themis

Nej, det kan man inte.

Jag förstår inte hur man kan tro att det skulle fungera på det sättet heller.

• älskarlivet81
    Themis skrev 2011-01-01 19:23:17 följande:
    Nej, det kan man inte.

Fast det kan bli så.. Vår bebis var vild i magen och är aldrig still nu heller.. 
  • avocadomacka
    Nej, det kan man inte.

Jo det kan man visst! Det har jag hört från måååånga, och även två barnmorskor...

Min äldste son var helt galen i magen, alltid vaken och väldigt vild och sprattlig. Precis så var han när han föddes också!

Yngre sonen sov låååånga stunder i taget i magen och var aldrig lika vild, och när han föddes var han en liten kille som sov mest hela tiden.

Så för mig stämde det heeelt och hållet. Och för i princip alla mina vänner också 
  • Nicke Nyfiken

Tja för mig stämde det ganska bra. När jag var gravid första gången sparkade han bara lite vid 23 tiden på kvällen. "Sov" nästan på alla ultraljud Nu är han 5 år och har alltid varit en ganska lugn kille som gillar att sova.
    Lillasyster sparkade mycket mer och har också en lite livligare personlighet. Nu kan det ju vara slumpen också....

• kasma
    Nej, det kan man inte.

Onödigt sistakommentar hörrdudu....
  • Smurfen

I mitt fall har det blivit precis tvärtom. Lugn i magen och vild utanför och en som var vild i magen men hur lugn som helst när han kom ut....

• Isadora

det är inget man kan garantera eller dra en slutsats efter. men för mig var det så, att bebisen var väldigt lung i magen och är  nu ett väldigt lugn och nöjt barn och har helatiden varit det också.

• LJF

I mitt fall stämmde det, 3 lugna graviditeter och 3 lugna bebisar.

• norrlandsflicka

För mig stämde det med sonen. Han var lugn i magen, sparkade lite lätt ibland bara. Sen var han väldigt lugn som bebis också.
    Får väl se om det stämmer på bebis i magen. Bebisen är väldigt vild och kör hårda sparkar, boxas och lever om en hel del.

• Shoegal81

Det kan ju bero på hur barnet ligger i magen, sparkar den innåt åt moderkakan så känner du kanske inte att den är aktiv.

Mycket konstigt resonemang, lite som alla gissningar om huruvida det blir en pojke eller flicka. Det är 50/50.

• sarsparis

Tönk om det ändå vore så. I magen var han rätt lugn, sov på nättern. sover på nättern har han iof gjort sen han nästan var nyfödd. Men han är en vilding, ett energiknippe utan dess like. Han är högt och lågt och överallt och har varit så sen hann började krypa. Idag är han 3 och har inte lugnat ned sig ännu.

• Alex  mamma

Min son var otroligt lugn i magen och jag var säker på att få en lugn bebis men han är vildare och otåligare än många andra barn jag träffat. Han är 2 nu och har varit sån sen han föddes.

• tussilago00

min bebis va ganska lugn i magen och är en lugn pojke nu! Men han hade sina rutiner som han fortfarande har ( snart 6 månader ) Somna mellan halv tio och tio på kvällen och vakna vid sex på morgonen. Nu har han ju några vakentider däremmelan också. Det lustiga va att han kom ut kvart i sex på morgonen då han brukade och fortfarande vaknar. Ganska häftigt tycker jag!

• mariaheterjag

Min bebis var lugn i magen men är inte lugn nu (9mån) Däremot stämde det ganska bra inpå den första tiden efter födeseln då han mest åt och sov. Han hade direkt "rätt" dygnsrytm med, sov på natten bara med uppehåll för mat och det stämde för under graviditeten hade jag aldrig problem med sparkar nattetid.

Svar på tråden Lugn bebis i magen = lugn bebis utanför??