• Oj vad det blåser

Bästa nattblöjan för pojkar?

Sonen 3 år, behöver blöja på natten. Har haft tygisar som funkat jättebra, men nu har han växt ur dem och vi ids inte köpa nya eftersom det känns som att detta nattkissande snart är på väg att sluta.

Har nu använt några olika sorter av vanliga engångsblöjor, men om han ligger på mage så läker de (och det bli ganska kiss i sängen då). Börjar tröttna på att måsta sanera sängen.

Så ni som har storkissar-pojkar vad har ni för blöja på natten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-01 21:05
    Sonen är ungefär 100cm lång och väger 18kg.

Skulle vara intressant att veta om det finns minder förpackningar så man kan pprova. Och gärna vad för slags material blöjorna är gjorda av.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-01 23:27
    Har testat Änglamarks, Libero comfort fit och coops vanliga, men alla dem har läkt när han ligger på mage.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 10:52
    Har nu testat Huggies och de läker oavsett hur sonen ligger, verkar inte passa hans form.

Pampers funkade inte alls, de gav honom hemska blöjexem. Så de går bort!
  • Svar på tråden Bästa nattblöjan för pojkar?
  • LillaMammis

Huggies! Bästa blöjan för min pojke.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Carisma95

Vi bytte från Libero till Pampers. Inte för att Libero var jättedåliga, men Pampers hade bättre uppsugningsförmåga fram, mitt på (där snoppen ligger). Har fungerar kanon för oss (sonen är 2,5 år nu).

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Oj vad det blåser
    LillaMammis skrev 2011-01-01 20:07:38 följande:
    Huggies! Bästa blöjan för min pojke.
    Vilken sort av dem?
  • Oj vad det blåser
    Carisma95 skrev 2011-01-01 20:13:00 följande:
    Vi bytte från Libero till Pampers. Inte för att Libero var jättedåliga, men Pampers hade bättre uppsugningsförmåga fram, mitt på (där snoppen ligger). Har fungerar kanon för oss (sonen är 2,5 år nu).
    Vilken sort, de vanliga eller Easy up?
  • LillaMammis
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-01 20:17:00 följande:
    Vilken sort av dem?
    Jag använder byxmodellen. Min pojk dricker gärna på natten och dom håller tätt ändå. Andra blöjor har läckt.
    Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Carisma95
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-01 20:17:49 följande:
    Vilken sort, de vanliga eller Easy up?
    De vanliga. Glömde säga; de upplevs som väldigt "tunna" när man tar på dem, men har bra uppsugningsförmåga. Att de är tunna, är egentligen bara en fördel för de känns knappt eller syns när de har de på sig.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Meus Veritas

Håller med ovanstående, pampers vanliga blöjor håller tätt bra på min treåring om natten

• Oj vad det blåser

Finns det några som man kan köpa i mindre paket och prova bara? Känns så onödigt att köpa ett sånt där bamsepaket ifall det inte funkar.

• vinkelslip

Vi har också pampers till vår 3-åring, dock ej easy ups på natten eftersom vi upplever att de inte håller tätt.

• MIC

Säger också Pampers vanliga blöjor Baby Dry. Vår kille är 2 ½ och har precis börjat med storlek 5 12-25 kg. Han väger drygt 13 kg. Har aldrig läckt. PÅ dagen har vi byxblöjor antingen från Pampers eller Libero. Pampers är bäst här med inget läckage däremot har Libero läckt några gånger....Huggies tycker vi är långa och går för långt upp på magen.

Isak - min solstråle - 080701
  • Oj vad det blåser

Tack för alla tips. Ska fundera och kolla på affärerna vad som finns nästa gång vi åker till stan.

• Super blondinen

Libero nr 7 comfort fit rekominderar vi starkt.

• Lilla i

Vi kör Lidl:s på vår kille. Alla andra läcker, men om vi använder pampers etc brukar det fungera lite bättre med byx-blöjjor jämfört med vanliga. Vi har dessutom problemet att vår lille prins lirkar ut lille vännen ur blöjjan ibland under natten om han vaknar till och då blir det ju ganska blött så vi har alltid hel pyjamas eller body+ pyjamasbyxor på honom så slipper vi det problemet Glad.

• Oj vad det blåser
    Lilla i skrev 2011-01-11 10:11:31 följande:
    Vi kör Lidl:s på vår kille. Alla andra läcker, men om vi använder pampers etc brukar det fungera lite bättre med byx-blöjjor jämfört med vanliga. Vi har dessutom problemet att vår lille prins lirkar ut lille vännen ur blöjjan ibland under natten om han vaknar till och då blir det ju ganska blött så vi har alltid hel pyjamas eller body+ pyjamasbyxor på honom så slipper vi det problemet Glad.

Ja body är ju perfa, men sonen har 104-110 i klädstorlek så det var ett tag sedan man fick sluta med body. Nån enstaka heldress har vi i strl 104, men de sitter ju inte lika bra som en body.

Har provat pampers och huggies nu några gånger och pampers gav blöjexem medan huggies läkte. Så vi fortsätter leta. Ska få en en ny tygblöja snart som vi ska prova också. Då vi har haft tygisar innan och aldrig haft några problem med läkage så tror jag mer på det. Men vi får se!

Tar gärna emot fler tips och beskrivningar på hur ni andra gör för att slippa detta problem.

• Oj vad det blåser
    Super blondinen skrev 2011-01-11 13:25:21 följande:
    Hej här kan du maila och köpa body vi köpte till våran dotter i storlek 120.
    [email protected]

Lycka till.
    Tack för tipset!!
Svar på tråden Bästa nattblöjan för pojkar?