• Majsan1974

Hur länge ammade ni era prematurbarn?

Ni som ammade era prematurbarn. Hur länge gjorde ni det?

• Svar på tråden Hur länge ammade ni era prematurbarn?
  • Kazeer

Första barnet ammade jag i sju månader och andra barnet i en månad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mina12

Jag ammade min dotter tills hon var ca 12 mån korr, född 24+0.

• Bakverk

Jag ammade min tills hon var strax över 1 år. Hon är född i v 32+6 och var tillväxthämmad. Hade en amningskurva med fet mjölk i 5 mån, istället för 3 mån som är normalt.

Molly kom ut som en raket 31/12-08!!! 1590 gr, 42 cm...
  • eragylf

Lillkillen ammades i 8 veckor (född 35+6). Där emellan hann jag med sår, smärta, tårar, 5 mjölkstockningar, en bröstböld och snuddade på depression. Det funkade verkligen inte som planerat!

• Katarina76

En månad efter sonden drogs, sedan ville hon hellre ha enbart flaskan. "Delpumpade" sedan tills jag blev deprimerad och lite efter det också.

• anju79

Dottern född i v 36+0 i 6 1/2 månad
    Sonen född i v 34+5 i 2 1/2 månad

• Cocco

M född v33+2 är nästan 10 månader och ammas fortfarande. Jag tänker amma tills han slutar själv förhoppningsvis till ca 2-3 år

• Cocco
    Bakverk skrev 2011-01-02 14:28:22 följande:
    Jag ammade min tills hon var strax över 1 år. Hon är född i v 32+6 och var tillväxthämmad. Hade en amningskurva med fet mjölk i 5 mån, istället för 3 mån som är normalt.
    Faktiskt normalt för att vara prematurmamma. Mjölken är anpassad efter barnets korrigerade ålder vilket innebär att prematurmammor ofta har väldigt proteinrikmjölk.
  • Majsan1974
    Bakverk skrev 2011-01-02 14:28:22 följande:
    Vi födde exakt samma dag Hur mycket vägde hon? Min lilla kille vägde 1626 gr och var 42 cm lång. Är i dag en stor kille på 3 mån.
  • Majsan1974
    eragylf skrev 2011-01-02 15:02:06 följande:
    Lillkillen ammades i 8 veckor (född 35+6). Där emellan hann jag med sår, smärta, tårar, 5 mjölkstockningar, en bröstböld och snuddade på depression. Det funkade verkligen inte som planerat!
    Vad jobbigt!
Svar på tråden Hur länge ammade ni era prematurbarn?