Kan man frysa in julskinkan?
Den köptes färsk och har alltså inte varit frusen innan. Däremot är den griljerad
Den köptes färsk och har alltså inte varit frusen innan. Däremot är den griljerad
jo det kan man nog göra...men jag vet inte hur konsistensen blir. Det blir ju inte den samme :P
Det går bra att frysa. Gjorde det själva härrom dagen. Skar och lade i burkar lagom många skivor. Passar bra att ta upp till past el. ngn potatisrätt.
gjorde vi alltid hemma när jag var mindre, fast i små bitar som gick att använda på pizzan sen.. =)
Nej, kanske inte....men då får jag väl slänga den senare istället för att slänga den nu. Orkar inte en skinkmacka till :-/
Ok! Svarade ovan på Vortbitarn, men nu ser det ju mer positivt ut! Det där att skiva den först är ju sktbra!
kanon o ha till pyttipanna.
Gör alltid extra mycket skinka bara för art kunna frysa in! Lägger det på mackan som vanligt sen, eller i en gratäng eller pyttipanna. Även gott att äta direkt med lite senap...
Enda som kan bli trist är själva griljeringen men skinkan ändras inte. Brukar passa på att köpa och stoppa i frysen när de rear ut efter helgerna, funkar hur bra som helst.
Jag tärnar den och sen har jag den i potatisgratäng, blir jättegott.
Jag tärnar eller skär i lagom stora bitar för att ha till pasta carbonara och skinkröra i smörgåstårta etc. jättegott och jättebilligt när de sen rear ut efter helgerna