• MammaG

Kan man frysa in julskinkan?

Den köptes färsk och har alltså inte varit frusen innan. Däremot är den griljerad

• Svar på tråden Kan man frysa in julskinkan?
  • Golvmoppen

Det går bra att frysa. Gjorde det själva härrom dagen. Skar och lade i burkar lagom många skivor. Passar bra att ta upp till past el. ngn potatisrätt.

• jennifer88

gjorde vi alltid hemma när jag var mindre, fast i små bitar som gick att använda på pizzan sen.. =)

• MammaG

Nej, kanske inte....men då får jag väl slänga den senare istället för att slänga den nu. Orkar inte en skinkmacka till :-/

• MammaG

Ok! Svarade ovan på Vortbitarn, men nu ser det ju mer positivt ut! Det där att skiva den först är ju sktbra!

• fabler

kanon o ha till pyttipanna.

elias är världens sötaste!!!
  • SilverEmma

Gör alltid extra mycket skinka bara för art kunna frysa in! Lägger det på mackan som vanligt sen, eller i en gratäng eller pyttipanna. Även gott att äta direkt med lite senap...

• kakmamman
    MammaG skrev 2011-01-01 23:44:23 följande:
    Ok! Svarade ovan på Vortbitarn, men nu ser det ju mer positivt ut! Det där att skiva den först är ju sktbra!
    ja det blir nog bra å ha i pytt t.ex =) Då tänker man inte på bara skinkan :D
    vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Virriga Vera
    kakmamman skrev 2011-01-01 23:41:34 följande:
    jo det kan man nog göra...men jag vet inte hur konsistensen blir. Det blir ju inte den samme :P
    Varför skulle konsistensen ändras? Det är ju helt kött. Det går jättebra att frysa.
  • Apocalypso

Enda som kan bli trist är själva griljeringen men skinkan ändras inte. Brukar passa på att köpa och stoppa i frysen när de rear ut efter helgerna, funkar hur bra som helst.

• Fridayyy

Jag tärnar den och sen har jag den i potatisgratäng, blir jättegott.

• leo grodan

Jag tärnar eller skär i lagom stora bitar för att ha till pasta carbonara och skinkröra i smörgåstårta etc. jättegott och jättebilligt när de sen rear ut efter helgerna Tungan ute

Svar på tråden Kan man frysa in julskinkan?