• vinter0710

Fortsättning på tråden "namnhjälp till lillasyster"

Så alla vilka namnkombinationer tycker ni bäst om, skriv gärna några rader om ni har något annat namn ni tror passar.

Tilltalsnamnet är Filippa.

Inget av namnen ovan har någon släktanknytning förutom Ulrika som jag heter som andra namn. Vi har inget namn i släkten som jag vill ta alla fina namn är upptagen till mina kusinbarn så jag vill hitta nya namn till min Filippa

Kul grej, jag väntar men stor spänning på era synpunkter – Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fortsättning på tråden "namnhjälp till lillasyster"
  • Linda1976
    Filippa Estelle Ulrika

Jag tycker absolut att man ska ha tilltalsnamnet först!!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • ploten

Jag röstade på Filippa Estelle Ulrika, men oavsett vad ni väljer tycker jag absolut att tilltalsnamnet ska stå först. Min man har sitt andranamn först och får ofta heta det i kontakt med myndigheter och liknande. I alla sammanhang får han förtydliga vilket som är hans tilltalsnamn. Min svägerska har mitt tilltalsnamn som andranamn, men för henne står det först av namnen, och även hon blir ofta tilltalad med det namnet. När hon gifte sig med min bror ville hon inte byta till hans (och mitt) efternamn, eftersom hon då skulle riskera att bli tilltalad med exakt samma namn som mig...

• DenNamnbitne

Laura Filippa Ulrika tycker jag låter finast. Jag vill gärna ha kombinationen Filippa Ulrika på slutet för att det låter så stiligt. Ulrika är en fin knorr på namnet. Som namn nummer ett stod det mellan Annie och Laura och då lät Laura mer som andranamn för mig så det fick det bli.

• Dixie

bara tilltalsnamnet är först - det är mest praktiskt!

• Lucky

Jag har aldrig haft problem med att bli kallad för något annat en mitt tilltalsnamn fast det inte står först och inte heller min dotter! Markerade hennes tilltalsnamn i brevet till Skatteverket, och det kanske har blivit fel en gång på hennes 6år! Så jag tycker ni ska välja namn utifrån det ni tycker är finast

• Dixie
    Lucky skrev 2011-01-04 11:45:26 följande:
    Jag har aldrig haft problem med att bli kallad för något annat en mitt tilltalsnamn fast det inte står först och inte heller min dotter! Markerade hennes tilltalsnamn i brevet till Skatteverket, och det kanske har blivit fel en gång på hennes 6år! Så jag tycker ni ska välja namn utifrån det ni tycker är finast
    min man har inte sitt tilltalsnamn först, och förutom alla brev som kommer i fel namn, blir det ofta fel namn när han är på sjukhus eller det ringer folk hit - men nu senast var det problem när vi skulle flyga till USA, för nu ska alla flygbolag fylla i uppgifter om alla passagerare innan resan och då var det viktigt att det första namnet i passet stod först - men vi hade ju bokat biljetterna i hans tilltalsnamn.........
Svar på tråden Fortsättning på tråden "namnhjälp till lillasyster"