• Mor till Ella

Hemtex Nova Lund

Min dotter fick en Badkappa av sin morfar. tyvärr har han inte sparat kvittot. Jag försökte byta den till ett tillgodo kvitto på Hemtex Nova Lund med det vägrade hon i kassan att ge mig. Hon sa bara inget byte utan kvitto.
    Min dotter har redan 2 badkappor och behöver inte en till.
    Är det så i alla hemtex butiker att man inte kan byta om man inte har kvitto? ett tillgodokvitto borde ju inte göra något. Men hon i kassan på hemtex på nova Lund var jätte otrevlig och skällde ut mig som kund. Kommer aldrig handla där igen.

• Svar på tråden Hemtex Nova Lund
  • karet

Det är rätt självklart att man måste ha kvitto för att returnera en vara. Hur ska butiken kunna veta vilket pris som gällt när varan köptes? Den kan ha varit nedsatt, den kan ha betalats med rabattkupong eller med något annat erbjudande.
    De gånger man får lämna tillbaka varor utan kvitto så gör butiken ett undantag och man ska då enbart vara tacksam.

Jag har lämnat tillbaka två gånger utan kvitto.
    Ena gången var nu i mellandagarna då jag ville byta färg på en polarn o pyret-väska min dotter fått i julklapp och andra gången var en klänning som gick sönder (reklamation alltså) men enda anledningen då var att hon mindes mig. Den gången fick jag dock bara halva priset i tillgodo eftersom klänningen då var nedsatt till halva priset.

• Kinya

Det är klart man måste ha kvitto på varan man vill byta eller få ett tillgodokvitto på! Hur ska expediten annars veta vilken hemtexbutik varan är köpt, vad den kostade och när den köptes. Man kan fråga om de går med på det ändå om det är butikens egeyt märke dvs den inte kna ha varit på i annan butikskedja men man kan inte förvänta sig det då de inte har någon som helst skyldighet att ta tillbaka en vara utan kvitto.

• Kinya

Och, ja det är så i ALLA butiker att man måste ha kvitto. Det gäller inte bara hemtex.

• Mor till Ella

Men jag tycker hon kunde sagt det på ett snällt sätt hon behövde inte skälla ut mig. Jag har aldrig haft problem att få tillgodo kvitto i någon annan butik tidigare. Lindex,kappahl,stadium,cubus m.m har jag fått det tidigare i utan några problem. hon såg ju att den var helt oöppnad i sin orginal förpacklning.

• Echidna

Man måste ha kvitto för att ha rätt att lämna tillbaka varor. Jag har arbetat i skoaffär och har tagit tillbka skor när jag minns kunden eller är säker på att skon är köpt i "vår" kedja. MEN då har kunden (som inte haft kvittot kvar) fått det lägsta pris vi sålt skorna för (rea eller nåt annat erbjudande). Oavsett om de har köpt den till fullpris eller inte. Om morfar har betalat med kort kan han leta reda på transaktionen via sin bank (dator eller irl) och komma med en utskrift på transaktionen.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Mor till Ella

tack hemtex på väla för ditt trevliga bemötande och jag fick ett tillgodo kvitto utan några problem.

Svar på tråden Hemtex Nova Lund