• Anonym (Bankbank)

Farligt dubbel dos Aerius ?? Bråttom tack

Jag har som en rusning i hjärtat och det enda jag kan tänka mig att jag har gjort är att jag råkat ta dubbel dos av min allergimedicin aerius.. det kan väl inte vara orsaken?? Det känns i alla fall obehagligt och jag har inte kunnat somna ännu pga detta.

Förmodligen överreagerar jag så in i helsike och blir orolig i onödan men.. skulle vara betryggande om någon visste något..

• Svar på tråden Farligt dubbel dos Aerius ?? Bråttom tack
  • Neko

Enligt FASS för Aerius:

Baserat på en flerdosstudie, i vilken 45 mg desloratadin gavs (nio gånger den kliniska dosen), sågs inga kliniskt relevanta effekter.

Så det låter ju inte så farligt?

• Neko

Men hjärtklappning är en inte helt ovanlig biverkning för Aerius, så det är kanske därför?

• Anonym (Bankbank)

Tack för svar. Märkligt, jag hittade inte den biverkningen när jag googlade ..  bara att det stod att överdosering inte väntades ge några allvarliga effekter.. men jag tänkte att det kanske ändå finns saker som inte står..

Men nu känner jag mig lugnare, tack!

Fast undrar fortfarande varför det känns som det gör :-/ Det är mer rusning än klappning.. Ska försöka koppla av igen.

• Anonym (Bankbank)

Och om det är hjärtklappning pga av dubbeldosering så borde det heller inte vara farligt..  usch, nu nojjar jag ur känner jag :)

• Neko

Det är nog ingen fara, jag har dock alltid somnat direkt efter att jag har tagit aerius så jag har ingen aning om hur det kan kännas =)

• Anonym (Bankbank)

Jag tog till slut en tradolan = smärtstillande som jag blir lite trött av så jag somnade. Men fattar fortfarande inte riktigt varför det blev sådär. Jag är inte ens säker på att jag råkat ta 2 st..

Men idag har det i alla fall gått över :)

Svar på tråden Farligt dubbel dos Aerius ?? Bråttom tack