• rumpnissen2

Har en katt som morrar åt min 11 månaders

vad ska man göra, han flyttar sig inte som den andra gör.
    Hur beter sig era katter med barnen?

• Svar på tråden Har en katt som morrar åt min 11 månaders
  • Bonaparte

Har du haft katten länge innan bebisen kom? Kanske är han svartsjuk? Prova att spendera lite tid med kisen, och säg ifrån på skarpen när han morrar åt bebben.

• maalisen73

Ägna tid åt katten, förmodligen är han svartsjuk, men ha blomsprutan i beredskap, så han lär sig att inte morra.
    Mina katter var lite svartis ibörjan, men det lugnade sig när de fick mer utrymme, sen har jag fått säga till dem ibland.

• rumpnissen2

Jag hade honom när mini var nyfödd o ett tag därefter, men sedan så tyckte jag att han skulle må bra av lite lantluft. så där har han fått gå ute.
    Nu i vinter har jag tagit hem honom. Eftersom han ändå knappt e ute på vintern.
    Han e väl inte van att lilleman tar sig fram så fort nu för tiden...
    Ja jag ska passa dom som en hök. jag hoppas det blir bättre eller brukar de?

• turia

De brukar anpassa sig...men man vet ju aldrig.

• maalisen73

Jo, de måste få tid att vänja sig vid varandra, katter är vanedjur, så ha tålamod och övaervaka dem när de är tillsammans, fundera på varför han morrar?
    Kan vara något som skrämmer-men som sagt det brukar gå över!

• turia

han e säkert inte van vid de höga ljuden som barn kan göra.
    han sätt är väl att morra? men vad hjälper det....bebisar lyssnar ju inte på det utan tycker väl det e bara roligare med ljud..
    svårt fall---

Svar på tråden Har en katt som morrar åt min 11 månaders