• Anonym

Jag misstänker att min kille inte är så snäll mot min hund...

Jag har en hund sedan ett år tillbaka. Min kille ville inte ha honom, men eftersom att jag hade min egen lägenhet skaffade jag honom ändå. Och min kille verkar tycka om honom nu, de leker och har roligt tillsammans. Hunden tycker om honom också.

MEN, på senaste tiden har jag hört ett par gånger när han varit själv med hunden, att hunden ger ifrån sig ett skrik, som om han har ont. Min sambo säger att han inte hörde (trots att han var i samma rum) och att han inte visste vad som hänt.
    Men en hund skriker ju inte utan anledning, eller hur? Och han har ALDRIG gjort det när han är med mig...

Vad ska jag göra?? Jag har ju inga direkta "bevis"... Har ju sagt till honom att om han inte är snäll mot hunden kan han dra, för hunden går före allt annat för mig...

• Svar på tråden Jag misstänker att min kille inte är så snäll mot min hund...
  • Vanilj

Sätt honom på plats! Du måste ha hört att hunden skrek om jag hörde det när jag var i andra rummet..Vad hände?

känner du att han gör din hund illa är det bättre att lämna killen för du ska ju inte behöva gå runt och känna så och oftast brukar den känslan stämma.

Lycka Till!

Kramar

• Tricia

Svår sits.... kanske din sambo försöker uppfostra honom o då kansek hunden tjuter till? Men måste säga att det låter lite skumt att sambon säger att han inte hörde.. Jag skulle ta mig ett ordentligt snack med honom, man måste ju kunna lita på varandra. Ens hund är ju som ens barn!!

Förstår hur du känner, skulle absolut bli orolig om sånt hände med mina hundar...

• Zocute

Stor eller liten hund?
    Små hundar kan ju skrika till om man råkar komma åt dem när man går förbi typ.
    Men stora eller mellanstora hundar skriker ju aldrig utan att det verkligen gör ont.

Tycker som någon skrev. Anar du att killen gör nåt så sparka ut han!!!!
    Eller kör smygvarianten....Säg att du går å duschar eller diskar, sätt på vattnet o smyg tillbaka....(då hörs inte stegen ;))
    Och kolla om han gör nåt!? Du kanske får smyga några ggr innan du ser nåt?

Men som sagt...kvinnolig intution....slår allt!!!!

• Anonym

Men även om det var i "uppfostringssyfte" så måste han ju fysiskt tagit tag i hunden?? Eller hunden kanske skriker till som protest, eller?? Fast han borde ju inte gå friviliigt till killen om han skadar honom?? *förvirrad*

• Anonym

Zocute -- en 40kgs hund är det, så speciellt känslig är han ju inte... Hittills har det bara hänt två gånger (inom loppet av en vecka dock), men innan har det inte varit några problem... Innan jag hörde skriket har jag aldrig haft en tanke på att han skulle göra så...

Min egen intution litar jag inte på, men jag har en äldre katt som är guda snäll mot allt och alla, men han hatar min kille. Sen första gången de träffades försökte katten bita honom så fort han fick en chans Kanske hans intution var rätt

• Tricia

Du känner hunden bäst o vet om den skriker lätt eller inte. Är den mjuk o följsam eller kan den vara olydig o inte lyssna, vilket kan kräva att man tar tag i den för att få kontakt? Kan det finnas fog för att din sambo tar tag i den i uppfostringsyfte? Vissa hundar skriker mer eller mindre lätt. Min Schäfer kan gnälla till när man tar henne i nackskinnet medan min andra mindre hund aldrrig säger ett knyst såvida man inte gör henne riktigt illa.

• JoNiCa

Låter lite skumt att du hör men inte din kille, och han är i samma rum? Nej, ställ honom mot väggen, fråga nästa gång vad f*n händer? varför "tjuter" hunden till?? Skulle bli lite oroad faktiskt. Även om han är dum mot hunden så är ju dem väldigt lojala, och tror nog inte din kille ska vara dum..lycka till i alla fall!!

• JoNiCa

Jag menar (sista meningen) att din hund nog litar på din kille, o tror att han inte är dum. Hundar är ju om sagt lojala...

• Anonym (fundersam)

Göm en videokamera i rummet de sitter i.
    Gör han illa hunden och nekar kan du ju bevisa motsatsen eller hur?

• Anonym

Tricia -- min hund kan vara lite trotsig mot honom ibland, men om man tar tag i honom "normalt" så säger han aldrig nått. Det konstiga är att jag hörde inte att sambon sa åt hunden att göra något över huvudtaget, han var helt tyst. Så om han har skadat hunden tvivlar jag på att det var i uppfostringssyfte...

Älskar ju min kille, och älskar min hund.... Vill ha FAKTA, BEVIS, vad som helst...

Svar på tråden Jag misstänker att min kille inte är så snäll mot min hund...