• mysaw

Crosstrainer - vill ha era åsikter. Bra för småbarnsförälder?

Vill ha råd om crosstrainers!

Är väldigt otränad småbarnsförälder som har svårt att hitta tid för träning. Vad har ni för erfarenhet av crosstrainers? Är det en bra motionsform?

Är de tunga så tunga att använda i början att man lägger ner det???

Tar gärna emot tips på bra modeller.

• Svar på tråden Crosstrainer - vill ha era åsikter. Bra för småbarnsförälder?
  • karet

Jag anser att det är en av de mest skonsamma träningsmetoderna som finns. Går att använda helt efter sin egen förmåga men även bra sen när man fått upp kondisen och styrkan och vill köra tuffare. Går (så vitt jag vet på alla modeller) att använda både framåt och bakåt (tar helt olika på benen).

• uppdragmamma

Jag har en hemma och det är effektivt, bara man använder den
    Ungarna gillar den oxå så man får ha lite koll så ingen fastnar och klämmer sig.
    (Har en 3 åring och en snart 2 åring som gärna hoppar upp och trampar. Självklart när maskinen är avstängd)

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Hyperduttan

Det är toppen med CT. Dock är det skillnad på maskin och maskin. Jag rekommenderar att man köper en riktigt bra ergonomisk. Annars blir det lätt en stor prydnad som bara står där.

Jag hade en Orbitrek tidigare som inte direkt var kul. Sen köpte jag en Tunturi framhjulsdriven och det är bästa köpet någonsin, väldigt skönt att röra på sig framför TV'n på kvällarna.

Svar på tråden Crosstrainer - vill ha era åsikter. Bra för småbarnsförälder?