• Anonym (TS)

Spricka i underlivet?

Hej hoppas nån kan hjälpa min har fått en stor spricka på klitoris eller bredvid liksom. Det är jätteömt sex är inte att tänka på. Min sambo kan inte ens röra utan att det gör ont. Vet nån någon salva som är lite läkande som man kan använda . pinsamt problem . Min sambo undrade skojsamt om han gnidit för hårt men jag vet inte hur det uppkommit. Hoppas nån har ett bra råd

• Svar på tråden Spricka i underlivet?
  • felle 3

om jag varit dig skulle jag ringt t en gynekolog..låter inte bra

• Anonym

Vet inte riktigt va det kan vara men ja har oxå fått sånt.. ( får det från o till) men ja köpte på apoteket en olja.. tvätt olja intim heter den.. sne köpte ja en lika dan tvål oxå.. o det hjälpte.. men det återkommer så ja vet inte riktigt va ja ska göra.. trodde först det va svamp men vet ej..

• onka

När jag väntade dottern fick jag självsprickor i underlivet.
    Jag fick rådet att bara tvätta mig med olja och undvika vatten där nere. Så när jag skulle duscha fick jag börja med att smeta på olja som skydd.

Kommer inte ihåg hur lång tid det tog tills det läkte, men det hjälpte i alla fall!

• N1an

Svamp i huden? Då kan man få grova sprickor där...
    Gå till gyn.

• Anonym (TS)

kan man fråga barnmorskan om detta tro eller måsta man gå till gynekolog

• Anonym

det kan vara herpes...
    jag har det och får då sprickor vid klitoris....
    det kommer juh till o från...
    herpes är väldigt vanligt eftersom vanlig mun herpes smittar till underliv och vise versa!
    och det behöver du8 inte fått nu.. viruset kan ligga i kroppen i flera år.... o sen blomma ut!
    aja hoppas det löser sig iaf!

• TingelingAnna

Locobase är en bra salva att smörja med. Finns receptfritt på Apoteket.

• Anonym (TS)

usch nu blir jag nervös tänk om det är herpes. Hur behandlas det

• Anonym (TS)

Får man inte blåsor om man har herpes i underlivet

• Anonym (sara)

Jag fick så när jag hade svamp. Fick salva mot det Canesten.

• Jessica med Seth

Alla får torrsprickor i underlivet. Det är lika vanligt som att man får det på munnen (läpparna)

Jag hade en torrspricka som "sprack" under samlag för några år sedan. Det började störtblöda o jag o min sambo blev livrädda. Jag kunde inte kissa eller nått efteråt. Dagen efter åkte vi in till gynakuten o det visade sig vara en torrspricka (nästan 4 cm lång o väldigt djup) men helt "normal".

Jag fick en bedövande salva så att jag kunde kissa o sen fick jag med mig en salva hem... kommer tyvärr inte ihåg vad den hette men en vecka senare syntes det inte ens att det varit ett sår där....

Efter detta har jag inte märkt av något liknande men läkaren sa att vi alla får torrsprickor men oftast är dem så små att det bara svider lite när vi kissar, sen läker dem av sig själva...

Det behöver inte alls vara herpes men jag tycker du ska gå o kolla upp det...

• Anonym

herpes går inte att bota.. än så länge iaf

Svar på tråden Spricka i underlivet?