• Anonym (lilla hjärtat)

Plötslig Bröstsmärta som troligen inte är hjärtinfarkt?

Jag har senaste månaderna problem med muskelvärk i bålen och känner mig stel...
    Efter fysiskansträngning såsom tex lätt jogging i 30 min kan jag ha ont i kroppen och känna mig svag i 4-7 dagar efteråt..

Sen har jag en obehaglig bröstsmärta. Den kommer pang  bom utan förvarning och det gör skitont i hjärttrakten och jag tror jag ska dö varenda gång..
    En gång gjorde de ett EKG på akuten men det såg normalt ut.
    Smärtan sitter i mellan 1min-30 min och försvinner sen av sig själv..

Jag undrar vad kan det här bero på????

• Svar på tråden Plötslig Bröstsmärta som troligen inte är hjärtinfarkt?
  • MizzTez

Har du magkatarr?? Jag fick grymma smärtor i bröstet och åkte till akuten, fick medicin och de konstaterade att jag hade magsårsbakterie. Men jag har även fått ont av panikångest..

Det som jag tycker du ska kolla upp innan du fortsätter träna är väl om du har en inflamation eller infektion i kroppen. Inte så bra om du har en hjärtmuskel inflamation och tränar. Just det att du blir trött så länge efter träning kan ju vara tecken på att kroppen inte orkar.

• Anonym (lilla hjärtat)
    MizzTez skrev 2011-01-02 15:57:53 följande:

Har du magkatarr?? Jag fick grymma smärtor i bröstet och åkte till akuten, fick medicin och de konstaterade att jag hade magsårsbakterie. Men jag har även fått ont av panikångest..

Det som jag tycker du ska kolla upp innan du fortsätter träna är väl om du har en inflamation eller infektion i kroppen. Inte så bra om du har en hjärtmuskel inflamation och tränar. Just det att du blir trött så länge efter träning kan ju vara tecken på att kroppen inte orkar.

Enligt gastroskopin har jag inte magkatarr iallafall..

Och jag har ont liksom på sidan i bröstet och det varierar om det är på höger eller vänster sida..
  • skånetös78

När du känner bröstsmärtan, är det som en form av kramp som gör att det gör jätteont att ta djupa andetag?
    Nån enstaka gång kan jag få detta ,för mig varar det dock max en minut men är fruktansvärt obehagligt.
    Vad jag läst mig till så är det helt ofarligt,det är någon slags kramp i en muskel. Men om du är orolig ska du absolut kolla upp det igen.

*Linnea 7/11-08* *Syskon BF 7/8-11*
  • Anonym (lilla hjärtat)
    skånetös78 skrev 2011-01-21 19:10:04 följande:
    När du känner bröstsmärtan, är det som en form av kramp som gör att det gör jätteont att ta djupa andetag?
    Nån enstaka gång kan jag få detta ,för mig varar det dock max en minut men är fruktansvärt obehagligt.
    Vad jag läst mig till så är det helt ofarligt,det är någon slags kramp i en muskel. Men om du är orolig ska du absolut kolla upp det igen.
    Det har jag också haft, just vid andetagen..
    Men det här är något annat och håller i sig mycket längre...
  • Anonym

Pleurit/lungsäcksinflammation kanke?

• Anonym

Jag brukar få en jobbig, obehaglig smärta i bröstet, det är lite olika varjegång. Det kan vara runt mitten eller lite mer åt sidorna. Det gör ont konstant, även när jag andas och är en sträckning. Jag behöver inte träna för att få smärtan utan jag kan få den i vardagen när jag gör mina egna små saker. Den håller i sig ett tag.

• Anonym (*)

Även om gastroskopin inte visat nåt så kan det vara klassisk halsbränna.
    Att det uppkommer t.ex.  efter  att du sprungit talar ännu mer för det eftersom magsyran då ännu lättare "studsar" uppåt.
    Jag har själv precis samma problem, och har även gjort gastroskopi som inte visade nåt,   det gör fruktansvärt ont i bröstet, inga hjärt/lungproblem. Prova omeprazol i några veckor och se om det hjälper.

Svar på tråden Plötslig Bröstsmärta som troligen inte är hjärtinfarkt?