• Flutterby

Råkade klippa dottern i fingret!

Jag är så arg på mig själv: jag råkade klippa i min dotters finger när jag klippte hennes naglar idag. Hon är sju månader gammal. Jag klippte ett jack i pekfingertoppen och det blödde ganska mycket. Nu har hon ett plåster på. Hon var inte ledsen så jag antar att hon inte har ont i alla fall. Jag läste på 1177:s sida att så små sår kan man ta hand om själv och jag hoppas verkligen att det läker snabbt. Jag gjorde rent såret innan jag satte på plåstret.

Ville nog mest skriva av mig och höra om nå'n på FL varit lika klantig och om det i så fall gick bra?

Känner mig usel...

• Svar på tråden Råkade klippa dottern i fingret!
  • viseversa

Ts var inte så hård mot dig själv. Sånt händer. min pappa klippte mig i fingret när jag var bebis och min sambo har klippt våran äldsta dotter i fingret bär hon var bebis. Det har läkt så fint och varken jag eller dottern har bestående psykiska men av det=).

ett tips är att försöka klippa när dom sover. Då rör dom inte armarna och händerna så mycket och risken att klippa i det lilla fingret är inte lika stor!! 

• Flutterby
    viseversa skrev 2011-01-02 17:13:52 följande:
    Ts var inte så hård mot dig själv. Sånt händer. min pappa klippte mig i fingret när jag var bebis och min sambo har klippt våran äldsta dotter i fingret bär hon var bebis. Det har läkt så fint och varken jag eller dottern har bestående psykiska men av det=).

ett tips är att försöka klippa när dom sover. Då rör dom inte armarna och händerna så mycket och risken att klippa i det lilla fingret är inte lika stor!! 
    Tack! Ja, sonens naglar klippte jag alltid när han sov.
  • Carisma95

Jag tror alla föräldrar nån gång "skadar" sina barn och får ångest över det! (De som säger att det aldrig har hänt någonting, tror jag ljuger!) Äldsta sonen ramlade ner från sängen när han var liten och precis lärt sig att vända sig. Jag var med i sängen och man tror verkligen att man har koll med det går på 1 sekund!

Det är säkert ingen som helst fara. Håll koll på såret bara, så det läker fint.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Vetallt

Jag råkade klämma min dotter under hakan då spännet på hennes cykelhjälm på något sätt fastnade i huden. Hon blev livrädd när jag skulle sätta på henne hjälmen flera veckor efteråt ...
    Men man gör ju inte om samma misstag två gånger, så rädslan gick ju över :) 

Svar på tråden Råkade klippa dottern i fingret!